ارزیابی ابوطالبی از مهمانی افطار روحانی با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان

به نوشته ابوطالبی، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان حاضر در ضیافت مهمانی افطار رئیس‌جمهور دارای اشتراکات زیادی با یکدیگر بوده‌اند، از جمله دین‌مداری، اسلام‌محوری، ایران‌دوستی، انقلاب، نظام و مقام رهبری، مردم‌سالاری، قانون‌مداری، افراط و تفریط ستیزی، مهربانی، صداقت و ...

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،‌ حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، ارزیابی خود از مهمانی‌های افطار حسن روحانی با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را در صفحه شخصی خود در توئیتر ارائه کرد.

ابوطالبی با اشاره به ضیافت افطار رئیس‌جمهور با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نوشت: دیشب(18 تیرماه 93) مهمانی‌های افطار دکتر روحانی به جامعه سیاسی از اصولگرا و اصلاح‌طلب خاتمه یافت و ضمن ارائه نقد و پیشنهاد، دوستانی از دو طرف سخن گفتند و روحانی هم اصول سیاست‌هایش را بیان کرد.

گزینه معرفی شده جمهوری اسلامی ایران برای نمایندگی در سازمان ملل در ادامه، دیدار و گفتگو با دوستان فراوانی از هر دو جناح در این مهمانی‌ها را جالب توصیف کرده و گفته است: آنها دارای اشتراکات زیادی با یکدیگر بوده‌اند، از جمله اشتراکاتی چون دین‌مداری، اسلام‌محوری، ایران‌دوستی، انقلاب، نظام و مقام رهبری، مردم‌سالاری، قانون‌مداری، افراط و تفریط ستیزی، مهربانی، صداقت و ...
 
ابوطالبی سپس سه نتیجه‌گیری عمده از این مهمانی‌ها ارائه کرده است:

١- سیاست درکشور مانیاز به بازتعریف دارد تا:
 
الف) به جای آنکه اخلاق ما سیاسی شود، سیاست ما اخلاقی شود.

ب) به جای آنکه برداشت‌های شخصی تعیین‌کننده باشد، مبانی هویتی و اصول و اشتراکات فوق، سیاست را رقم بزند.
 
ج) به جای آنکه افتراقات زمینه تخریب شود، اشتراکات مبنای تعامل باشد.

د) به جای آنکه منافع گروهی و فردی حاکم باشد، سیاست‌ورزی شکل ملی بگیرد.
 
2- جامعه سیاسی در کشور ما نیاز به نوسازی دارد تا:

الف) سرمایه اجتماعی از رهگذر نوسازی ارتقا، احساس اعتماد و امنیت روانی و امید گسترش و مشارکت مدنی و حضور اجتماعی مورد نظر رهبری توسعه یابد.
 
ب) مسئولیت‌پذیری سیاسى-اجتماعی به جای مسئولیت‌گریزی بنشیند .

ج) ذهنیت تقسیم‌بندی‌ های درهم فرورفته و غیرمشخصِ جناحی 35 ساله کشور تغییر کند .

د) تعاملات بینشی-کنشی افراد درحوزه اجتماع و در صحنه سیاست،تاریخ و شناسنامه زندگی آنان شود.
 
3- هم اصولگرایان به دنبال اصلاح‌اند وهم اصلاح‌طلبان قصد اصلاح دارند؛ اختلاف در روش و شیوه است. پس انتخاب روش و شیوه و مجری را به رای مردم واگذاریم.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در ادامه می‌نویسد که رئیس‌جمهور در این مهمانی‌ها گفته است: قدرت ملی را نباید تقسیم بر دو کرد و آنگاه دو جناح سیاسی در برابر هم قرارگرفته و آن را تخریب کنند؛ چرا که رقابت صحیح با تخریب متفاوت است.

ابوطالبی در همین راستا پیشنهاد خود را به دکتر روحانی مطرح کرده و نوشته است: به دکتر روحانی پیشنهاد کردم اوج اعتدال آن است که از این پس برای ارتقا و تحکیم قدرت ملی، و انسجام بیشتر به سمتی برویم که هر دو جناح را باهم دعوت کنیم.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار