نخبگان سیاسی و محافل تجاری فرانسه اکنون بیشتر از هر زمان دیگری با سیطره دلار بر بازار مالی جهان و درمبادلات بین المللی مخالف هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانووستی، نخبگان سیاسی و محافل تجاری فرانسه اکنون بیشتر از هر زمان دیگری با سیطره دلار بر بازار مالی جهان و درمبادلات بین المللی مخالف هستند.

این مسئله از زمانی شکل جدی تری به خود گرفته است که دستگاه قضایی آمریکا تصمیم گرفت بانک "ب ان پ پاریبا" فرانسه را به علت نقض تحریم های آمریکا ، هشت میلیارد و 800 میلیون دلار جریمه کند.

 بانک ب ان پ پاریبا فرانسه مسئولیت خود در نقض تحریم های آمریکا را پذیرفت و قبول کرد این میزان جریمه را پرداخت کند.

روزنامه فاینانشنال تایمز در مطلبی در همین باره به نقل از "میشل سپن" وزیر دارایی فرانسه نوشت ماجرای جریمه نقدی بانک ب ان پ پاریبا باید فرانسه را مجاب کند برای ایجاد توازن در مبادلات بین المللی به دیگر ارزهای معتبر جهان روی آورد.

وزیر دارایی فرانسه در اظهار نظری در همین باره گفته بود ما اروپایی ها در انجام معاملات خود مثلا زمانی که هواپیما به دیگر کشورهای جهان می فروشیم تقاضای پول به دلار می کنیم .

 اما آیا واقعا این کار لازم است .آیا نباید تقاضای پول به دیگر ارزهای معتبر جهان به ویژه یورو و ارز کشورهای با اقتصاد نوظهور کنیم تا این گونه تعادل در بازار مالی و مبادلات بین المللی جهان ایجاد شود. رئیس شرکت نفتی توتال فرانسه نیز از این ابتکار وزیر دارایی فرانسه استقبال کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار