چای می‌تواند دفع آب را از بدن افزایش دهد و بهتر است افراد از 12 لیوان مایعاتی که بین افطار تا سحر باید دریافت کنند حدود 3 لیوان از آن را به چای اختصاص دهند.

پیام فرهبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به دلیل اینکه ماه مبارک رمضان در فصل تابستان قرار گرفته شده است و از دست دهی آب در این فصل به مراتب بیشتر از دیگر فصول سال می‌باشد به افراد توصیه می‌شود بین 8 تا 12 لیوان مایعات در روز دریافت نمایند.

وی افزود: چای می‌تواند دفع آب را افزایش دهد و بهتر است افراد از 12 لیوان مایعاتی که بین افطار تا سحر باید دریافت کنند حدود 3 لیوان را به چای اختصاص دهند و مصرف بیش از حد آن می‌تواند حالت بیخوابی، خستگی و بی قراری ایجاد کند. 

فرهبخش تصریح کرد: مصرف آب میوه، شربت و آب در این ایام می‌تواند مفید واقع شود. در هنگام افطار بهتر است از وعده‌ای نظیر صبحانه استفاده کرد و شخص روزه دار می‌تواند چای خود را همراه با خرما میل کند و یا از شیر ولرم به همراه خرما استفاده نماید. 

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: خرما جزء میوه‌ها محسوب می‌شود و به علت کربوهیدرات بالایی که دارد به سرعت می‌تواند کمبود قند خون فرد روزه دار را جبران کند و مصرف آن در این ماه پر برکت پیشنهاد می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار