بدنبال کاهش شاخص توليدات کارخانه‌ای؛

نگرانی ها درباره کاهش رشد اقتصادی "فرانسه" افزايش یافت

در پي کاهش سفارش خريد به کارخانه‌ها و صنايع توليدی فرانسه و به طور کلی، کاهش تقاضا برای محصولات و تجهيزات توليدی صنايع منطقه يورو، شاخص توليدات کارخانه‌ای و صنايع فرانسه ماه ژوئن کاهش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، بر اساس اعلام موسسه پژوهش هاي اقتصادي مارکيت، در پي کاهش سفارش خريد به کارخانه‌ها و صنايع توليدي فرانسه و به طور کلي، کاهش تقاضا براي محصولات و تجهيزات توليدي صنايع منطقه يورو، شاخص توليدات کارخانه‌اي و صنايع فرانسه ماه ژوئن کاهش يافت.

کاهش اين شاخص نگراني‌ها را درباره کاهش رشد اقتصادي در اين کشور افزايش داده است، زيرا کارخانه‌ها و صنايع توليدي به سرعت به شرايط اقتصادي واکنش نشان مي‌دهند و پرسش از مديران خريد اين صنايع و کارخانه ها، بهترين راه براي آگاهي از ديدگاه آن‌ها درباره وضع و ميزان رشد اقتصادي کشور مورد نظر در آينده است.

بر اساس شاخص مديران خريد موسسه پژوهش هاي اقتصادي مارکيت، رشد توليدات
کارخانه‌اي که با استناد به ميزان خريدي که مديران هر شرکت توليدي سفارش مي‌دهند، در فرانسه در ماه ژوئن به 48.2 واحد رسيد.

از شش ماه پيش تاکنون سابقه نداشته است که رقم اين شاخص تا اين حد کاهش داشته باشد. پيش تر پيش بيني شده بود سفارش خريد به کارخانه‌ها و صنايع توليدي فرانسه ماه ژوئن به 47.8 واحد برسد.

رقم سفارش خريد به کارخانه‌ها و صنايع توليدي فرانسه در ماه مه 49.4 واحد بود.اين دومين ماه پياپي در فرانسه است که رقم سفارش خريد به کارخانه‌ها و صنايع توليدي فرانسه افت شديدي پيدا مي کند.

برخي کارشناسان مي گويند روند کاهش سفارش خريد به کارخانه‌ها و صنايع توليدي فرانسه به احتمال زياد در ماه هاي تابستان امسال ادامه خواهد داشت.

اين شاخص به طور کلي آهنگ افزايش يا کاهش رونق اقتصادي در بخش صنايع و کارخانه‌ها را در هر کشور و منطقه اقتصادي بر اساس ميزان خدمات، سفارش‌هاي جديد و توليد نشان مي‌دهد و براي پيش‌بيني فراز و نشيب‌هاي توليد ناخالص داخلي کشورها و مناطق اقتصادي در کوتاه مدت به‌کاربرده مي‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار