شمار بنگاه‌های کسب‌وکار و خوداشتغالی در ماه مه در فرانسه 1.4درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، شمار بنگاه‌های کسب‌وکار و خوداشتغالی در ماه مه در فرانسه با 1.4درصد کاهش به 45 هزار و 644 واحد رسید.

کارشناسان افت فعالیت‌های بخش ساخت‌وساز، کاهش حمایت دولت از شرکت‌ها و کارآفرینان و همچنین کاهش خدمات‌دهی به خانوارها را علت این افت برشمرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ساختار بخش کارآفرینی در فرانسه با مشکل مواجه است و منتقدان خواستار اصلاح این ساختار شده‌اند.

بر اساس آمار و ارقامی که موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه، اینسه، در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده است شمار راه‌اندازی بنگاه‌های کسب‌وکار و خوداشتغالی بدون در نظر گرفتن خود کارآفرینان، درماه مه به 45 هزار و 644 واحد رسید.

آمار و ارقامی که این موسسه آماری و اقتصادی وابسته به وزارت اقتصاد فرانسه منتشر کرده است نشان می‌دهد در مقیاس سالانه و با در نظر گرفتن اشکال مختلف بنگاه‌های کسب‌وکار، رقم این شاخص در بخش خود کارآفرینان نیز با 0.9درصد کاهش به 22 هزار و 818 واحد رسیده است.

اما در مقیاس فصلی رقم این شاخص اقتصادی اندکی افزایش داشت. به ترتیبی که در سه ماهه نخست امسال شمار بنگاه‌های کسب‌وکار و خوداشتغالی در فرانسه حدود 1.3درصد افزایش یافت.

در مقیاس سالانه یعنی طی 12 ماه گذشته، شمار راه‌اندازی بنگاه‌های کسب‌وکار و خوداشتغالی در ماه مه در کشور یک دهم درصد کاهش را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، در ماه مه از کل میزان راه اندازی شرکت‌ها در فرانسه، 50.8 درصد آنها در بخش طرح های خودکارآفرینی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار