از ابتدای امسال تاکنون سه هزار تن کلزا از کشاورزان فارس خریداری ‌شده است این در حالی است که کلزای خریداری شده در پارسال از کشاورزان استان فارس 2 هزار تن بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت:  محصول کلزا یا دانه‌های روغنی از کشاورزان استان به ازای هر کیلو یک‌هزار و 900 تومان با نرخ تضمینی خریداری ‌شده است.

حسن زارع شیبانی افزود: پارسال خرید تضمینی محصولات کشاورزی را نداشته‌ایم و بخشی از خرید کلزای تولیدی توافقی بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس سیاست‌های حمایتی دولت و وزارت جهاد کشاورزی، یکسری از محصولات از جمله دانه‌های روغنی مشمول خرید تضمینی شده است که این روند نیز ادامه می‌یابد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: بر اساس دستورالعمل آئین‌نامه‌ها، توجه به فرآیند خرید تضمینی کلزا از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال در 11 شهرستان فارس آغاز شده که این استان در تولید این محصول در کشور و از استان‌های همجوار پیشرو بوده است.

زارع شیبانی با اشاره به اینکه محصول کلزا فسادپذیر و دارای افت وزنی شدید است، افزود: مجموعه تعاون روستایی این محصول را در اسرع وقت از کشاورزان خریداری و تحویل کارخانه‌های روغن‌کشی کرده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: امسال 131 مرکز خرید در 486 شرکت تعاونی روستایی اقدام به خرید گندم تولیدی از کشاورزان کرده‌اند و در این راستا مراحل ساخت و راه‌اندازی مرکز خرید زرین‌گل منصورآباد نیز آغاز شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 327 هزار تن گندم به ازای هر کیلو یک‌هزار و 50 تومان از کشاورزان خریداری شده است.

وی گفت: عملیات خرید 15 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی به شکل توافقی از کشاورزان و باغداران پنج شهرستان کازرون، فراشبند، قیروکارزین، مهر و خنج نیز انجام‌ شده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: افزایش ، خرید ، کلزا ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.