مدیر کل بهزیستی استان اصفهان از وجود یک هزار و 948 مرکز برای ارائه خدمات به مددجویان زیر پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،سعید صادقیˈ افزود: این مراکز شامل299 مرکز در حوزه پیشگیری از جمله مراکز درمان اعتیاد، کاهش آسیب، مشاوره خانواده و ژنتیک، پایگاههای غربالگری بینایی و شنوایی و سایر بخشهای معاونت پیشگیری است.

وی همچنین 245 مرکز را مربوط به حوزه توانبخشی برشمرد و گفت: این مراکز توانبخشی ویژه نابینایان، ناشنوایان، معلولین ذهنی و جسمی حرکتی و دیگر مددجویان این حوزه است.

وی فعالیت یکهزار و 404 مرکز را در حوزه اجتماعی عنوان کرد که در قالب مراکز اورژانس اجتماعی، خط 123، مراکز شبه خانواده، کلینیک های مددکاری، مجتمع های خدمات بهزیستی دولتی و غیر دولتی در سطح استان به ارائه خدمات به جامعه می پردازند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به تدوین و اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: عمده مشکلات جامعه معلولان علاوه بر ارائه آموزش های لازم و ایجاد خود باوری در آنها، تامین مسکن و اشتغال و برون رفت از چرخه بهزیستی است.

وی در باره مناسب سازی گفت: مناسب سازی به معنای اعم کلمه شامل مناسب شدن محیط زندگی یا منزل مسکونی معلولان و محیط اجتماعی، شهری، تمام تجهیزات و امکانات رفاهی مورد استفاده آنها از قبیل حمل و نقل درون و برون شهری و وسایل کمک آموزشی، ورزشی و تفریحی است.
 
وی مناسب سازی تجهیزات آموزشی معلولان را حائز اهمیت برشمرد و گفت: باید تسهیلاتی در اختیار مددجویان و معلولان قرار گیرد که بتوانند از آن استفاده بهینه کرده و از این گونه تسهیلات در راه ایجاد اشتغال استفاده نمایند.

صادقی گفت: اگر سطح نگرش جامعه به معلولان با فرهنگ سازی مناسب و ارائه آموزش های لازم به معلولان، خانواده های آنها و مسوولان مربوط تغییر کند، یکی از بزرگترین معضلات جامعه معلولان حل می شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، یکی از وظایف سازمان بهزیستی را عملی کردن قانون جامع حمایت از حقوق معلولین بیان و ابراز امیدواری کرد با نشست های مستمر و مداوم و پیگیریهای لازم توسط مسوولان بهزیستی و اعضای جامعه معلولین به نقطه ای برسیم که استان اصفهان پیشرو در ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت شناخته شود.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.