مراسم معنوی شبی با قرآن با حضور قاری ممتاز مصری استاد عادل الباز در بافق برگزار شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

این مراسم معنوی به همت پایگاه مقاومت نبی اکرم (ص) شرکت سنگ آهن مرکزی و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه بافق در جوار بارگاه متبرکه امام زاده عبدالله (ع) بافق برگزار شد.

یکی از روحانیون حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به جایگاه و منزلت ماه رمضان گفت: رمضان ماه غفران، برکت، معرفت، نور و قرآن است.

حجت الاسلام ˈعبدالحسین عسکریانˈ گفت: ماه رمضان ماه برکت عظمی است و انسان به هیچ بیانی قادر نیست این توفیق، لطف و محبت الهی را بیان کرده و توصیف کند.

این حافظ کل قرآن مجید ادامه داد: آشنایی با قرآن و داستان های عبرت آموز آن مایه بصیرت در زندگی، راهکاری مؤثر برای شناخت دسیسه های دشمنان و ملاکی برای شناخت مدعیان ایمان خواهد بود.

این روحانی با بیان اینکه مربیان و فعالان قرآنی، الگوی عینی سبک زندگی اسلامی هستند افزود: زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می گیرد و روش درست زیستن را به انسان می آموزد.

وی در ادامه افزود: قرآن، برنامه ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی ، اجتماعی، دنیوی و اخروی اوست، ارائه می دهد.

عسکریان تصریح کرد: وقتی انسان آموزه ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد، اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسران و ضرر خواهد شد.

به گفته جانشین فرمانده پایگاه نبی اکرم (ص) شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در پایان این مراسم نورانی جوایزی به قاریان برتر اهدا شد.

محمد رضا رضایی پور، هدف از برگزاری این محافل معنوی را ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و آشنایی بیشتر نسل جوان و نو جوان با کلام وحی و مفاهیم قرآن کریم عنوان کرد.

بافق، شهر نخل و آفتاب و آهن با جمعیتی افزون بر 40 هزار نفر در فاصله 110 کیلو متری شرق یزد قرار دارد
د./ش/ن
برچسب ها: قاری ، مصری ، در ، بافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.