وزیر خارجه کویت در دیدار معاون وزیر خارجه ایران ضمن تأکید بر حفظ وحدت عراق، تجزیه این کشور را خطرناک خواند و گفت که تاخیر در برگزاری جلسه پارلمان، کمکی به اوضاع نمی‌کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در سفر دوره‌ایش به کشورهای منطقه با شیخ صباح الخالد وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر کویت ملاقات و در خصوص مسایل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله بحران جاری در عراق گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
 
معاون وزیر خارجه کشورمان تحرکات تروریستی اخیر در عراق را برای منطقه و جهان خطرناک توصیف و بر ضرورت همکاری جامعه بین‌المللی برای مقابله با پدیده شوم تروریسم تاکید کرد و گفت: حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی عراق و وحدت سیاسی با تکیه بر قانون اساسی این کشور از اصول سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق به شمار می‌رود.
 
امیرعبداللهیان گفت: در عراق یک دولت قانونی مبتنی بر انتخابات وجود دارد و نباید با عنصر خشونت و افراط گرایی علیه آن کودتا کرد.
 
وی این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که همه کشورها باید برای مقابله با تروریسم اقدام کنند.
 
معاون وزیر خارجه ایران نحوه حملات تروریستی اخیر به عراق را نشان دهنده وجود عناصر خارجی در ورای این حملات دانست و از تبدیل این موضوع به یک رویه جدید در صورت سکوت کشورها، هشدار  داد.
 
وی افزود: برای ما آرامش عراق و همه کشورهای منطقه از جمله کویت، عربستان سعودی و ... مهم است.
 
شیخ صباح الخالد وزیر خارجه کویت، ضمن تاکید بر حفظ وحدت عراق و ادامه روند سیاسی موجود در  این کشور، تخلف از آن را تجاوز از قانون اساسی عراق توصیف کرد.  
 
وی در خصوص حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق، تجزیه این کشور را خطرناک دانست و گفت: ما معتقد به مبارزه با تروریسم هستیم و سیاست کویت تمرکز بر قانون اساسی این کشور است.
 
وزیر خارجه کویت با تاکید بر ضروت تسریع در انتخاب رئیس مجلس، رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق، گفت: تاخیر در برگزاری جلسه پارلمان، به اوضاع کمک نمی‌کند.
 
شیخ صباح الخالد انجام رایزنی و تبادل نظر بین ایران و کویت در خصوص مسایل منطقه از جمله عراق را بسیار با اهمیت توصیف کرد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، خارجه ، کویت ، دیدار ، معاون ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار