رئیس سازمان لیگ گفت: هزینه اجاره ورزشگاه آزادی که به تیم‌های پرسپولیس و استقلال گفته شده است منطقی به نظر نمی‌رسد.

تاج در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: ورزشگاه آزادی برای هر بازی استقلال و پرسپولیس مبلغ 270 میلیون تومان می‌خواهد و به موجب قانون و آیین‌نامه، باشگاه‌ها باید ورزشگاه اختصاصی خودشان را به لیگ برای انجام مسابقه معرفی کنند ورزشگاه آزادی مورد تقاضا هر 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس است و این 2 باشگاه ورزشگاه آزادی را به سازمان لیگ معرفی کردند. اگر کارشناسی درست باشد موضوع، موضوع 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس است ولی اگر قرار باشد برای هر بازی 270 میلیون بخواهند، این 2باشگاه 30 بازی در لیگ دارند و 6 بازی در جام حذفی، که اگر محاسبه کنیم می‌شود 9 میلیارد و 27 میلیون که اگر این طور باشد، ورزشگاه‌های دیگر هم می خواهند همین مقدار درخواست کنند.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم این قضیه منطقی باشد، ما در 2جلسه شرکت کردیم، هم 2باشگاه استقلال و پرسپولیس و هم ورزشگاه آزادی و هم شرکت تجهیز که محل تصمیم‌گیری آن‌ها وزارت ورزش و جوانان است و 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس هم زیرنظر وزارت ورزش و جوانان اداره می شوند و هر تصمیمی این‌ها بگیرند برای ما قابل قبول اما اگر منطقی بگوییم فکر نمی‌کنم این 2 باشگاه تهرانی چنین درآمدی داشته باشند که بیایند 10 میلیارد برای مسابقاتشان پرداخت کنند. جمع بودجه برای باشگاه پرسپولیس 18 میلیارد و برای باشگاه استقلال 15میلیارد است و حتما 20یا30 میلیارد هم بابت قراردادها و 20تا هم بابت بقیه هزینه‌هایشان و... چنین عائداتی در فوتبال نیست که بخواهند این قدر هزینه کنند.

وی در خصوص تبلیغات محیطی و هزینه‌های آن‌ها بیان کرد: تبلیغات محیطی سالی 80 میلیارد جمعاً 2سال160 میلیارد دارد و همه آن به این 2باشگاه تعلق ندارد. 80درصد به باشگاه‌ها، 10درصد برای فدراسیون و تیم‌های پایه، 5درصد هیئت‌های فوتبال جمعی که به باشگاه‌ها می‌رسد عددی نیست که بتواند این مسائل رو حل کند.

وی تصریح کرد: اینطو رنیست، وقتی رقم بالا می‌رود مجموع دستگاه‌هایی که با فوتبال کار می‌کنند انتظار داشته باشند چیزی نصیبشان شود به نظرم سازمان ورزش باید جلسه بگذارد و اختلاف بین این 2 باشگاه را قبل از شروع لیگ حل کند. به نظر من این مبلغ منطقی نیست و چون محل مشخص کردن آن وزارت ورش و باشگاه‌ها است و منطقی نیست 10میلیارد فقط بابت انجام مسابقاتشان بدهند و تمرینات آن‌ها جدا حساب شود و همچنین 5میلیارد هم هزینه باشگاه‌ها و قراردادها، سرمربی، هتل و... خواهد شد که پیداست تصمیم صحیحی نیست.

وی در مورد سقف قراردادها و باشگاه‌هایی که بدهی مالی دارند گفت: تمام تلاش سازمان لیگ این بود که باشگاه‌هایی که بدهی معوقه دارند و همش خودشان هزینه می‌کردند بدون این روی درآمدهایشان فکر کنند موجب شده بود هر کدام 30 یا40 میلیارد بدهی دارند و این برای خودشان دردسر شده است. امسال سقف بودجه مشخص کردیم که خواسته AFC هم همین بوده است اما واقعا درآمد باشگاه‌ها چنین رویه‌ای را تضمین نمی‌کند که برای انجام بازی‌ها 10 میلیارد بدهند.
 
 مهدی تاج اظهار داشت: سازمان لیگ فوتبال ایران در راستای ارتقاء سطح استانداردهای برگزاری مسابقات، تصمیم به واگذاری اختیار فروش بلیت الکترونیک و توزیع کارت‌های مربوط به خرید بلیت الکترونیک به باشگاه های استقلال و پرسپولیس گرفت.

تاج افزود: در این راستا با تعامل سازمان لیگ فوتبال ایران و مدیران عامل باشگاه های استقلال و پیروزی، سه شنبه 17 تیرماه جلسه هماهنگی در باشگاه پیروزی و چهارشنبه 18 تیرماه  جلسه هماهنگی در باشگاه استقلال با حضور مدیران عامل دو باشگاه و دست اندرکاران مربوطه برگزار شده و مراحل اجرایی تدوین خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ در پایان گفت: از سال آینده تمامی مراحل بلیت فروشی از طریق دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام خواهد شد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: تاج ، هزینه ، ورزشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار