معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: طی سه ماه نخست سال جاری70 هزار تن کالا به خارج از کشور صادر شده که ارزش این کالاها چهار میلیون و 248 هزارو دلار بوده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند

کریمی افزود: طی سه ماه نخست سال جاری چهار میلیون و 248 هزار دلار از تولیدات صنعتی خراسان جنوبی به افغانستان صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: کاشی، سرامیک، سیمان، عایق رطوبتی و خوارک دام و طیور از جمله اقلام صادراتی به کشور افغانستان بوده است.

کریمی با بیان اینکه طی سه ماه نخست سال جاری پنج فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 40 میلیارد و 800 میلیون ریال در استان صادر شده ، تصریح کرد: پیش بینی می شود دراین واحدها 75 نفر اشتغال ایجاد شود.

وی اظهارکرد: درسال گذشته 36 قره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری هزارو 80 میلیارد ریال و اشتغال 513 نفر ایجاد شده است.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی از سرمایه گذاری هفت هزارمیلیاردی در بخش صنعت استان تا کنون خبر داد و گفت: سال گذشته 46 میلیارد و 288 هزار دلار از تولیدات داخلی استان به خارج کشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر466 پروانه بهره برداری معتبر صنعتی در استان وجود دارد، افزود: تاکنون دراین پروانه ها هفت هزار و534 میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری و زمینه اشتغال 10 هزارو 650 نفرفراهم شده است.

کریمی به طرحهای مهم صنعتی در دست احداث استان اشاره کرد و گفت: سیمان باقران، کوک طبس و فولاد قاینات از جمله این طرحهای شاخص است.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین یادآور شد: در حال حاضر 555 جواز تاسیس دراین سازمان در دست اجرا است که پیش بینی می شود برای 20 هزارو 238 نفر اشتغالزایی ایجاد کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.