سرپرست جهادکشاورزی شهرستان طبس با بیان اینکه سالانه 24 هزارو 592 تن سبزی در این شهرستان تولید می شود، افزود: از این میزان بیش از 20 هزارو 400 تن سبزیجات برگی است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند  

بخشایی گفت: سطح زیر کشت محصول سبزی در این شهرستان 856 هکتار است که در حال حاضر 800 بهره برداردر زمینه تولید سبزی در این شهرستان فعالیت دارند.

وی خاطر نشان کرد: سالانه 800 تن سبزی به کشور ازبکستان صادر می شود.

وی به اشاره به اینکه در سال جاری برداشت سبزی از مزارع شهرستان طبس 15 درصد کاهش دارد، عنوان کرد: پیش بینی می شود  امسال 21 هزارو 662 تن سبزی از مزارع شهرستان طبس برداشت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان طبس یادآورشد: سبزیجات برگی کشت شده در این شهرستان شامل اسفناج، جعفری، شنبلیله، شوید، شاهی، گشنیز، ریحان، نعنا، تره، تربچه، پیازچه و کاهو است .

بخشایی با بیان اینکه کا ر برداشت سبزیجات برگی از ابتدای سال جاری در این شهرستان آغاز شده ، افزود: به دلیل شرایط اقلیمی مناسب شهرستان طبس، کشت انواع سبزیجات در تمام فصول سال در این شهرستان انجام می‌شود، ضمن اینکه محصول تولیدی منطقه از عطر، طعم و کیفیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی به اقدامات فرآوری محصول سبزی در شهرستان طبس اشاره کرد و  گفت : در حال حاضر دو کارخانه سبزی خشک کنی در زمینه فرآوری این محصول در شهرستان طبس فعالیت دارد.

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان طبس همچنین تأمین نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود، سم و خدمات کارشناسی و برگزاری دوره آموزشی در زمینه کاشت، داشت و برداشت و روش‌های خشک کردن و نگهداری سبزی را از جمله مهمترین خدمات ارائه شده به سبزی‌کاران طبسی اعلام کرد.

شهرستان طبس مقام اول سطح زیر کشت و تولید سبزیجات استان را به خود اختصاص داده ‌و محصول تولیدی به استانهای همجوار صادر می‌شود../س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.