مدیر مسئول روزنامه جام جم گفت: مطبوعات باید در ارائه مطالب بیش از پرداختن به حاشیه‌ها به متن موجود در جامعه توجه کنند.

"بیژن مقدم" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره بیانات "مقام معظم رهبری" در سفارش به جریان‌هاى سیاسى و مطبوعاتى کشور در جمع مسئولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف کشوری و لشگری اظهار داشت: مطبوعات باید در ارائه مطالب بیش از پرداختن به حاشیه‌ها به متن موجود در جامعه توجه کنند. (اینجا)

وی با بیان اینکه توجه به حاشیه‌ها از سوی مطبوعات موجب برهم زدن آرامش جامعه و نگرانی افکار عمومی می‌شود، گفت: حرکت روی خط حاشیه‌ها بازی با آرامش مردم است و این در حالیست که مردم خواستار تمرکز بر مشکلات جامعه و زندگی خود هستند که اینگونه مسایل بیش از هر مسئله دیگری از سوی بخش خبری مورد توجه قرار بگیرد.

مقدم درباره ریشه اصلی پرداختن به حاشیه‌‌‌ها از سوی مطبوعات در قالب بازی با اعصاب و روان مردم در جامعه گفت: پیگیری و تحقق خواسته‌ها و مطالبات جریان‌های سیاسی کشور دلیل اصلی تمرکز مطبوعات به اصل حاشیه‌ در کشور و بزرگنمایی مسائل جزیی و کم اهمیت است.

مدیر مسئول روزنامه جام جم با اشاره به جذابیت حاشیه در امر خبر و اطلاع‌رسانی مطبوعات و رسانه‌ها خاطرنشان کرد: جذابیت حاشیه در خبر قابل انکار نیست اما فریب دادن مردم هم اقدام صحیحی نیست چراکه برخی از این طریق اذهان عمومی را به سمت و سویی سوق می‌دهند که دغدغه اصلی ملت در جامعه نیست.

مقدم افزود: آنهایی که در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی حاشیه را تبدیل به متن می‌کنند، از این طریق به دنبال انحراف افکار عمومی هستند تا ذهن مردم را از پیگیری مطالبات خود دور کنند و برای فرار از پاسخگویی، حاشیه‌ها را به عنوان برهم زدن امنیت جامعه پررنگ می‌کنند و البته این یک ترفند رسانه‌ای است.

وی به توصیه‌های"معظم‌له" خطاب به رسانه‌ها و جریان‌ها‌ی سیاسی اشاره و تصریح کرد: در صورت خدشه به امنیت ملی و آرامش جامعه از سوی مطبوعات، دستگاه‌های نظارتی و هیئت نظارت در این میان به ایفای نقش می‌پردازد.

مدیر مسئول روزنامه جام جم خاطرنشان کرد: غالب این مسائل و مشکلات را باید با نگاه فرهنگی پیگیری و حل و فصل کرد و شاید مدل دیگری پاسخگوی حل این مشکلات رسانه‌ای موجود نباشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار