رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: توسعه و تقویت مراکز رشد و فناوری‌های جدید از ضرورت‌های لازم برای توسعه همه‌جانبه مراکز علمی و دانشگاهی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ رامز نصیری صالح دیروز در جریان بازدید از مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: یکی از راه‌های افزایش میزان تولید منطقه‌ای و جذب سرمایه، تقویت و حمایت از مراکز رشد است.

وی، بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی را از مهمترین اهداف مرکز رشد دانست و افزود: بسترسازی جهت جذب کلیه متقاضیان و شرکت‌های فعال، کمک به توسعه کارآفرینی استان، تخصصی کردن فعالیت‌های اقتصادی متناسب با ظرفیت‌های استان و ایجاد انگیزه جهت ورود جوانان به بازارهای تخصصی از اهداف پیش‌بینی شده این مرکز است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه برای اخذ نتیجه بهتر از فعالیت این مرکز، دوره‌های آموزشی برای مشاوران و متقاضیان فعالیت در آن پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در آینده نزدیک همایشی با هدف آگاهی‌‌دهی از فعالیت‌های مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی با حضور متخصصان، محققان، رؤسای مراکز آموزش عالی استان و دانشجویان برگزار می‌شود.

نصیری صالح از شناسایی تعدادی از شرکت‌ها و افراد فعال در زمینه‌ تحقیقات گیاهان دارویی و عقد تفاهمنامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رشد و توسعه مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، مراکز ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.