رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران با اشاره به لزوم ایجاد فضای کسب و کار مناسب گفت: تا فضای کسب و کار آماده نشود، تولید رونق پیدا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، یحیی آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران در چهل و سومین جلسه هیئت نمایندگان که صبح امروز در اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران برگزار شد، با اشاره به جلسه شب گذشته مسئولان دولت با مقام معظم رهبری گفت: رییس جمهور در این جلسه گزارشی کامل از عملکرد 11 ماهه دولت ارائه داد و اولین اولویت کاری خود را کنترل تورم اعلام کرد و بیان داشت که تورم نقطه به نطقه هم‌اکنون به 14.5 درصد رسیده و اظهار امیدواری کردند که نرخ تورم تک رقمی شود و حتی به 5 درصد برسد.
 
وی افزود: دولت در این مدت در مسائل مربوط به تأمین سلامت و بودجه و بیمه افراد نیز گزارشی ارائه کرد.
 
آل اسحاق در ادامه گفت: در گزارش دولت این نکته قابل توجه است که برنامه‌ای برای رونق اقتصادی و چگونگی و حل رکود وجود دارد.
 
وی در ادامه گفت: رییس جمهور با اشاره به روابط بین‌المللی اظهار امیدواری کرد که مسائل به گونه‌ای مثبت پیش برود و اولویت دولت را در روابط بین‌الملل، تعامل با جهان و منطقه اعلام کرد.

* حمایت از تولید جزو اولویت‌های کاری همه مسئولان است

آل اسحاق در ادامه افزود: هم‌اکنون همه مسئولین حمایت از تولید را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دادند.
 
وی افزود: البته انتظاراتی هم از بخش خصوصی وجود دارد که کاملاً به جاست و ذکر این نکته لازم است که مشکلات بخش تولید بر همه مشخص است و باید فضای لازم هم آماده شود.
 
آل اسحاق با اشاره به ایجاد فضای مناسب کسب و کار گفت: تا فضای کسب و کار آماده نشود تولید رونق پیدا نمی‌کند.
 
وی با اشاره به اهمیت مسائل مربوط به سیستم بانکی گفت: این مسائل باید جز اولویت‌های دولت قرار گیرد و حل و فصل شود.

رئيس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: از آنجا که همه اقتصاد به نوعی به بانک‌ها متصل است، وقت آن رسيده است که پرونده بانک‌ها به عنوان يکي از الزامات در توليد، ساماندهی و بسته شود.

 آل اسحاق در ادامه افزود: در بحث تولید تا مسائل واقعی آن حل نشود و صادرات و تأمین مواد اولیه، همچنین برگشت پول و نقدینگی نیز حل نشود این بخش از اقتصاد رونق پیدا نمی‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز بحث تولید جزو اولویت‌های نظام است ولی باید به الزامات آن نیز توجه شود.

* اتاق بازرگانی یار دولت است

در ادامه این جلسه محمد رضا بهرامن نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران با اشاره به سفر تعدادی از نمایندگان این اتاق به اسلواکی به ارائه گزارشی از این سفر پرداخت و پس از آن نمایندگان حاضر به ارائه نقطه نظرات خود در رابطه با مزایا و معایب این سفر پرداختند.
 
پس از آن آل اسحاق با اشاره به این سفر گفت: ما هم اکنون در شرایط عادی نیستیم و شرایط ما به گونه‌ای است که باید فضای تحریم را بشکنیم.
 
وی افزود: اسلواکی عضو اتحادیه اروپا است و با چند کشور اروپایی همسایه است و رابطه با این کشور در حوزه‌های مختلف مانند فنی و مهندسی می‌تواند صرفه اقتصادی داشته باشد.
 
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران تصریح کرد: بخش خصوصی باید در کمک به دولت و روابط اقتصادی و سیاسی مؤثر باشد چرا که اتاق بازرگانی یار دولت است و باید در همه زمینه‌ها به دولت کمک کند.
 
وی خاطرنشان کرد: ما هم اکنون نیاز داریم که توسعه روابط اقتصادی را اهرمی برای توسعه روابط سیاسی قرار دهیم.  

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، معادن ، کسب و کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار