کارشناس اقتصادی گفت: برای رسیدن به رونق چاره‌ای جز هدایت نقدینگی به سمت تولید نداریم زیرا سرگردانی نقدینگی در جامعه التهاب اقتصادی ایجاد می‌کند و در نتیجه ساماندهی نقدینگی سرگردان و کنترل نرخ تورم فقط با رونق تولید امکان پذیر است.

غلام حسین طاهری، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در همین خصوص گفت: برای مرتب شدن و اجرا سیاست‌های اقتصادی در بخش نقدینگی باید هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌ها باشد و کارگروه‌ها هم باید برنامه‌ریزی مناسب بتوانند در حوزه‌های مختلف سود ببرند و نقاط ضعف را شناسایی کنند در نتیجه می‌توانند راه کارهای اقتصاد مقاومتی را دنبال کنند.

طاهری در ادامه بیان کرد: سرگردانی پول‌های نقد موجب مشکلاتی می‌شود که نتوانیم بهره لازم را ببریم زیرا اگر ما بتوانیم نقدینگی‌های سرگردان را در مسیر خود قرار دهیم و از سرمایه‌ ملی حمایت کنیم می‌توان با برنامه‌ای مدون و شفاف از این پول‌ها استفاده کرد.

این کارشناس اقتصادی در پایان افزود: برای اجرای سیاست‌های پولی و مالی باید اصلاح ساختاری مدنظر باشد همچنین باید بسته‌های سیاست اقتصاد را در برابر شوک‌های داخلی و خارجی که به اقتصاد وارد می‌شود بررسی کنیم زیرا به کارگیری جدی و اصولی سیاست‌های اقتصاد می‌تواند تا حدودی ما را روی ریل نگه دارد و از خروج ما جلوگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار