‌به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در سال زراعی آینده سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان رشد چشمگیری خواهد داشت و به 65 هکتار می رسد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مهندس شهریار قاسمی، گفت: امسال 15 هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه زیر کشت زعفران رفته و پیش بینی می‌شود 40 کیلوگرم زعفران در این شهرستان تولید شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه سال گذشته تنها دو هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت زعفران بود و در مجموع شش کیلوگرم زعفران در شهرستان کرمانشاه تولید شد.

قاسمی متوسط برداشت زعفران را در شهرستان کرمانشاه سه کیلوگرم در هکتار دانست و گفت: هر هکتار زعفران حدود 20 میلیون تومان درآمد زایی برای کشاورزان به همراه دارد.

وی زعفران تولیدی در شهرستان کرمانشاه را قابل رقابت با زعفران های مرغوب دانست و افزود: زعفران در شهرستان کرمانشاه در مراکز کوزران، سرفیروز آباد، چغانرگس، بیلوار و ماهیدشت کشت می شود.

وی از برنامه ریزی به منظور توسعه سطح زیر کشت زعفران به 65 هکتار در سال زراعی آینده خبر داد و افزود: بنا داریم سطح زیر کشت زعفران را به میزان 50 هکتار افزایش دهیم.

بارندگی مناسب در طول دوره رشد(از مهر ماه تا اردیبهشت)، عدم بارندگی در تابستان به جهت جلوگیری از پوسیده شدن پیاز ها، وجود دمای مناسب رشد در طی فصل رشد، وجود خاک مناسب از نظر بافت و ساختمان، عدم نیاز به آب جهت آبیاری در تابستان و اقتصادی بودن کشت زعفران در شهرستان کرمانشاه با توجه به کمیت و کیفیت بالای محصول در مقایسه با سایر نقاط کشور از دلایل توجه به کشت زعفران در شهرستان کرمانشاه است.

‌انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.