مدیرگروه دارویی شفایاب با بیان اینکه فهرست دارویی کشور جامع و کامل است گفت: بیماران برای تهیه داروهای مورد نیاز خود باید به داروخانه‌ها مراجعه کرده و با حضور پزشک داروساز داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

مرتضی آذرنوش مدیرگروه دارویی شفایاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نسخه پیچی و تحویل دارو باید در مراکز رسمی و معتبر از جمله داروخانه‌ها انجام شود بیان داشت: پزشک داروساز موظف است داروی مورد نظر را با نسخه بیمار تطبیق داده و اطمینان لازم از صحت دارو برای بیمار حاصل شود.

وی همچنین به وجود داروهای تقلبی در بازار اشاره کرد و گفت:عمده این داروها در شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی تبلیغ و به فروش می‌رسد که باید اطلاع رسانی‌های لازم به افراد جهت خودداری از خرید و مصرف آنها داده شود.

مدیرگروه دارویی شفایاب با اشاره به اینکه کمبودهای مقطعی برخی داروها توسط وزارت بهداشت و درمان به خوبی مدیریت شده است تصریح کرد: بیماران برای تهیه هر نوع داروی کمیاب باید به داروخانه‌های رسمی کشور مراجعه کرده و از مبادی غیرقانونی که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان هم نیست اقلام دارویی خود را تهیه نکنند.

به گفته این دکترای داروسازی عرضه دارو بدون حضور پزشک داروساز جهت تایید صحت و سلامت دارو می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را برای بیمار به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار