پژوهشگران از تولید چشم طبیعی با یک شیوه‌ی باور نکردنی در آینده‌ی نزدیک خبر دادند که می‌تواند مشکل نابینایی در بسیاری از بیماران را برطرف نماید.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان ایالات متحده در یک پروژه منحصر به فرد موفق به رشد مجدد قرینه‌ی چشم با استفاده از سلول‌های regrown بنیادی شده‌اند که می‌تواند یک درمان استثنایی برای بازگرداندن بینایی به نابینایان باشد.

گفتنی است، کارشناسان اعتقاد دارند از این روش نو ظهور درمانی می‌توان برای کمک به بیمارانی که در اثر حملات شیمیایی، سوختگی و یا بیماری‌های چشمی و سوانح، قرنیه چشم خود را از دست داده‌اند استفاده نمود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند پژوهشگران دانشگاه ماساچوست که مسئول انجام این پژوهش هستند، امیدوار هستند با استفاده از رشد یک مولکول "سلول‌های بنیادی" تبدیل شونده به سلول چشمی بتوانند در آینده کوری به علت صدمه به قرنیه چشم را از بین ببرند.

تا پیش از این کشف، از روش رشد سلول‌های قرنیه چشم استفاده می‌شد که در برخی موارد عضو پیونده زده شده از سوی بدن دفع می‌شد.

در روش جدید سلول‌های بنیادی توسط بدن دفع نمی‌شود می‌توانند به عنوان عنصر پیوند زده شده توسط سیستم ایمنی بدن پذیرفته شوند.

بررسی بر روی این طرح توسط دانشمندان ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار