شبکه یورونیوز اعلام کرد در پی فرار شورشیان جدایی طلب، پرچم اوکراین بار دیگر در اسلاویانسک به اهتزار در آمد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی يورونيوز؛ می افزاید، پس از فرار شورشیان جدایی طلب، ارتش اوکراین به تدریج کنترل شهر و شهرداری آن را که جدایی طلبان ساختمانش را به مقر خود تبدیل کرده بودند، به دست می گیرد. نظامیان در این محل ذخایر قابل توجهی از سلاح و مهمات کشف و ضبط کرده‌اند.
والری گلتی، وزیر دفاع اوکراین که به سرعت خود را به این محل رسانده است، از برقراری پروازهایی برای تأمین مایحتاج مردم خبر داد. او می گوید: «سه هواپیما پر از مواد غدایی، نوشیدنی و مایحتاج ضروری و اولیه به زودی به اسلوویانسک خواهند رسید. ما با وزرای شرایط اضطراری که از این پس به اوضاع ساکنان این شهر رسیدگی خواهند کرد، همکاری می کنیم.»
ساکنان این شهر که از درگیری های خشونت بار میان ارتش اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه آسیب دیده اند اغلب به سمت شهر دونتسک فرار کرده اند. هم اکنون در اطراف اسلاویانسک اوضاع آرام به نظر می رسد.
یکی از اهالی می گوید: «دیشب و امروز صبح صدای شلیک هایی را شنیدیم. اما اکنون اوضاع آرام است. الان فقط یک یا دو مبارز باقی مانده است.»
دولت اوکراین با در اختیار گرفتن اسلاویانسک و دیگر شهرها مانند کراماتورسک، اولین پیروزی مهم خود در شرق کشور را به ثبت رساند. اما پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین هشدار داد که «این پیروزی هنوز کامل نیست.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار