عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمیته متشکل از نمایندگان کمیسیون‌های بهداشت، فرهنگی، قضایی و اجتماعی فردا ساعت 10 صبح تشکیل جلسه خواهد داد.

"شهلا میرگلوبیات" نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: جلسه امروز در دو بخش تشکیل شد که در ابتدا مسولان بهداشت و درمان نیروهای مسلح گزارشی از عملکرد خود را دادند و قرار شد در بودجه سال 94 نماینده‌ای بفرستند تا در بودجه مشکلات آنها حل شود.

وی تصریح کرد: بخش دوم جلسه درباره طرح جمعیت بود که طی آن نمایندگانی از کمیسیون‌های فرهنگی، قضایی و اجتماعی، مرکز پژوهش‌ها و وزارت بهداشت در جلسه کمیسیون حضور یافتند و قرار شد کمیته‌ای متشکل از این چهار کمیسیون تشکیل شود تا به این مسائل که آیا انجام عمل عقیم سازی در خانم‌ها و آقایان باید، جرم تلقی شود و آیا برای آن مجازات تعیین شود و اینکه مجازات در چه سطحی باشد بررسی شود البته این طرح در حین بررسی موافقان و مخالفانی داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: من به‌عنوان متخصص زنان در جلسه اعلام کردم که آمار لوله بستن در آقایان و خانم‌ها پایین آمده و این مورد جدیدی نیست و در طول چند سال اخیر این اتفاق افتاده که مسولان وزارت بهداشت هم این مطالب را تایید کردند.

وی ادامه داد: این آمار پایین را با فرهنگ سازی، آموزش و گفتن عوارض می‌توانیم به صفر برسانیم و دیگر نیازی به اینکه آن را جرم تلقی کنیم و برای آن مجازات در نظر بگیریم، نیست.

میرگلوبیات در پایان خاطرنشان کرد: کمیته متشکل از نمایندگان کمیسیون‌های بهداشت، فرهنگی، قضایی و اجتماعی فردا ساعت 10 صبح تشکیل جلسه خواهد داد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار