یکی از مهمترین فعالیت‌ها هم مبادله‌ی علمی است و در کنار آن استفاده از انتقال تکنولوژی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ مقدم، معاون پژوهشی وزارت نفت عصر امروز با حضور در سالن همایش‌های وزارت علوم در خصوص انعقاد تفاهم نامه میان وزارت نفت و وزارت علوم طی سخنرانی گفت: صنعت نفت برای این کار آمادگی خود را اعلام کرده و با یک برنامه ریزی مشخص از بخش‌های مختلف این حوزه مربوط به این تفاهم نامه حمایت می‌کند.

وی در ادامه با سابقه‌ی 70 ساله‌ی دانشگاه صنعت نفت و مباحث انرژی و امنیت آن اشاره کرد و گفت: تا سال‌های آینده همچنان محوریت ما با انرژی نفت و گاز است و رابطه‌ای بین انرژی و امنیت مهم است و محور اساسی این سه عامل بر فناوری است.

وی تصریح کرد: در کشور ما 99.6 از انرژی از نفت و گاز است و هم اکنون گاز در سبد انرژی قرار دارد و این در حالی است که منابع نفت و گاز تجدید ناپذیر است به همین دلیل باید با اقتصاد کار با آن برخورد شود.

مقدم تصریح کرد: اغلب دانشگاه‌های بزرگ کشور ما با یک دانشکده‌ی نفت تاسیس شده است و صنعت نفت به دلیل شرایط موظف است مشکلات تحریم را رفع کرده و یک نظام نامه‌ی جدید فراهم شود.

مقدم اظهر داشت: فعالیت‌ها در حوزه‌ی نفت ادامه دارد، چنانچه یکی از مهمترین و اساسی ترین فعالیت ها حوزه‌ی فناوری است که در این رابطه باید به حمایت رساله‌های دکتری و مدیریت طرح‌های کلان اشاره شود.

وی خاطرنشان کرد: بسته‌ی فعالیت آموزشی نهایی شده است و ما امیدواریم که با توانمندی وزارت علوم یک شبکه‌ی پشتیبانی از توانمندی‌ها در دانشگاه‌های خارج به این مجموعه اضافه شود تا هم مبادلات علمی داشته و هم از انتقال تکنولوژی استفاده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار