تيم شمشيربازي اسلحه سابر مردان ايران در نخستين روز ديدارهاي تيمي مسابقات قهرماني آسيا صاحب مدال برنز شد،

به گزارش گروه ورزشی باشگا خبرنگاران مسابقات شمشيربازي قهرماني آسيا که از چهارشنبه گذشته در کره جنوبي آغاز شده، از روز گذشته با آغاز ديدارهاي تيمي در شهر سوآن پيگيري شد.

تيم شمشيربازي اسلحه سابر در روز نخست اين بخش از رقابت ها به مصاف حريفان خود رفتند و در نهايت با کسب عنوان سوم مشترک همراه با چين به کار خود پايان دادند.

شمشيربازان اسلحه سابر کشورمان در ديدارهاي انفرادي مجتبي عابديني و علي پاکدامن به ترتيب صاحب مدال نقره و برنز شده بودند، در دور نخست رقابت هاي تيمي با قرعه استراحت مواجه شدند.

تيم کشورمان در دور دوم موفق شد ويتنام را با نتيجه 45 بر 40 شکست دهد.

ويتنام در حالي مغلوب ايران شد که در مصاف با استراليا صاحب برتري شده بود.

تيم شمشيربازي اسلحه سابر در دور سوم به مصاف ژاپن رفت نتيجه بازي را 45 بر 44 واگذار کرد.
بدين ترتيب تيم شمشيربازي کشورمان همراه با چين که در مرحله نيمه نهايي مغلوب کره جنوبي شده بود، به عنوان سوم مشترک دست يافت.

عنوان سوم مشترک تيم شمشيربازي اسلحه سابر در ميان 13 تيم به دست آمد.

در اين بخش دو تيم کره جنوبي و ژاپن به ترتيب اول و دوم شدند.

همچنين در اولين دوره انتخابات کميسيون قهرمانان و ورزشکاران شمشيرباز آسيا، علي يعقوبيان، شمشيرباز اسلحه اپه ايران با کسب بيشترين راي به عنوان اولين عضو اين کميسيون معرفي شد .

در آغاز به کار کميسيون ورزشکاران و قهرمانان شمشيرباز آسيا، انتخابات آن در جريان مسابقات شمشيربازي قهرماني آسيا در کره جنوبي برگزار شد.

بيش از 300 نفر در اين انتخابات شرکت کردند و در نهايت چهار نفر به عنوان اعضاي آن معرفي شدند در اين ميان علي يعقوبيان که در قالب ترکيب تيم اسلحه اپه به کره جنوبي سفر کرده است با حضور در انتخابات موفق شد با 142 راي بالاتر از ديگر شرکت کنندگان به عنوان اولين عضو اين کميسيون انتخاب شود.

پس از وي، "لي شن" قهرمان المپيک لندن از چين با 110 راي، "کيم"، قهرمان جهان و المپيک از کره جنوبي با 90 راي و خانم "يوسن بايرا" از قزاقستان با 75 راي به عنوان ديگر اعضاي کميسيون قهرمانان و ورزشکاران شمشيرباز آسيا انتخاب شدند.

اين نخستين بار است که کميسيون قهرمانان و ورزشکاران شمشيرباز آسيا تشکيل مي شود.
اعضاي انتخاب شده براي مدت چهار سال عضو آن خواهند بود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار