نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کشور ما این اقتدار و امنیتی را که در خاورمیانه و جهان دارد، مدیون جانبازان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با جانبازان قطع نخاعی  در مرکز توان‌بخشی امام خمینی (ره) و پس از اهدای گل و دعای خیر برای جانبازان خاطرنشان کرد: شما جانبازان ذخیره‌های این کشور هستید و ما آرامشمان را مرهون رشادت‌ها و ایستادگی شما می دانیم؛ شمایی که اعضای بدنتان سند زنده فداکاری‌هایتان است.

معاون رئیس جمهوری افزود: در ماه مبارک رمضان به دیدار شما آمده‌ام زیرا فضیلت دیدار با جانبازان عزیز در ماه رحمت و مغفرت بیشتر است و اجر دنیا و آخرت و سلامتی شما را از خداوند مسئلت دارم.

وی ضمن احوال جویی و پرسش پیرامون جزئیات جانبازی و کسب اطلاع از مراحل درمانی این جانبازان افزود: شما اسوه شهامت هستید و کشور ما این اقتدار و امنیتی را که در خاورمیانه و جهان دارد، مدیون شما است؛ شما شهیدان زنده هستید که سعادت شهادت با رنج شما حاصل شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به جانبازانی که مشغول ادامه تحصیل و یا فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها هستند، گفت: شما رنج این انقلاب را متحمل شدید و در حال حاضر نیز از همه ما جلوتر هستید و من امیدوارم با روحیه ای که در شما سراغ داریم مدارج تحصیلی و مراحل موفقیت را یک‌ به‌ یک طی کنید، هرچند که شما پیش‌تر در بوته آزمایش‌های الهی قبول شده‌اید.

وی همچنین پس از شنیدن مشکلات برخی از جانبازان در این مرکز توان‌بخشی اظهار داشت: مشغول بازنگری مشکلات مختلف هستیم و از معاونان و مسوولان بنیاد خواسته‌ایم تا شرایط موجود را بررسی کنند زیرا معتقدیم که امروزه برخی از ضوابط کارایی ندارند و باید تغییر کنند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: اگرچه چند ماهی بیشتر نیست که من به بنیاد آمده‌ام اما تمام سعی من و دیگر مسوولان بر این است که مشکلات را حل کنیم زیرا ما همین مسوولیت را مدیون شما هستیم و باید در خدمتتان باشیم؛ ما باید با اتکا بر روش‌های جدید مشکلات را مرتفع کنیم.

مرکز توان‌بخشی امام خمینی (ره) که از سال 59 افتتاح شده دارای 33 تخت است و بر اساس گزارش سید جلال حسینی مسئول این مرکز به پذیرش جانبازان قطع نخاعی اختصاص یافته است
بازدید حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی فرصتی شد تا جانبازان قطع نخاعی مشکلات و خواسته‌های خود را با عالی‌ترین مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کنند. برخی از این مشکلات راجع به مسائل درمانی و ازدواج فرزندان بود و برخی از جانبازان نیز با تشکر از زحمات پرستاران و کارکنان این مرکز خواستار رسیدگی به شرایط پرسنلی و حقوقی آن‌ها شدند.

همچنین جواد غایب زاده که در سن 15 سالگی در عملیات والفجر به درجه جانبازی نائل شده، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به انگیزه حضور در دفاع مقدس گفت: بعضی می‌گویند شما احساساتی شدید و یا حتی فریب خوردید اما باید بگویم شاید هیجانات در اولین اعزام دخیل باشد اما در اعزام‌های بعدی تنها صمیمیت و صداقت موجود در جبهه‌ها و رزمندگان بود که ما را عاشق و بازگشتن را برایمان سخت می‌کرد.

علیرضا پاشایی نیز از جانبازانی که 35 سال است به دلیل قطع نخاع به سینه خوابیده و 78 بار مورد عمل جراحی قرار گرفته است، گفت: من در چنین شرایطی نسبت به وضعیت بیماری سرطان همسرم که در بیمارستان مصطفی خمینی (ره) مشغول شیمی‌درمانی است، نگران هستم و از مسوولان بنیاد می‌خواهم تا اقدامات لازم را برای درمان و پرستاری از او انجام دهند.

همچنین جانبازان دیگر این مرکز ازجمله رحمت‌الله عابدینی، علی بیگدلی، علی‌اکبر خزایی، مطلبی، محمدحسن کلیوند و... نیز در فرصت به‌دست‌آمده خواسته‌های خود را مطرح کرده و برخی نیز از فعالیت‌های بنیاد در سال‌های پس از جنگ تحمیلی تشکر کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتدار ، جانباز ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار