استفاده از ظرفیتهای اقتصاد مقاومتی بهترین الگو برای استقلال اقتصادی است چرا که این اقتصاد با خود مردم اداره می شود و حفظ منابع هم برای مردم مهم است .

فاطمه آقامیری ، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : استقلال اقتصادی، اقتصادی است که تحولات آن به تصمیم گیری عوامل خارجی وابسته نیست .

وی ادامه داد : در این سطح از اقتصاد ، اتخاذ سیاستهای اقتصادی بدون هیچ تآثیر مهمی از عوامل خارج انجام می شود .

این کارشناس با بیان اینکه لازمه رسیدن به استقلال اقتصادی پایداری اقتصادی است گفت : پایداری اقتصادی زمانی حادث می شود که در توسعه اقتصادی  منابع محیطی بومی در رآس قرار داشته باشد با این وجود از منابع خارجی خبری نیست و ظرفیت تولید داخل ارتقا می یابد .

آقامیری تآکید کرد : این هماهنگی نیازمند نوعی نگاه تئوریک است تا با چهارچوبی درست بتوان به سطح استقلال در اقتصاد رسید .

وی اقتصاد مقاومتی را بهترین راه رسیدن به استقلال اقتصادی دانست و تصریح کرد : استفاده از ظرفیتهای اقتصاد مقاومتی بهترین الگو برای استقلال اقتصادی است چرا که این اقتصاد با خود مردم اداره می شود و حفظ منابع هم برای مردم مهم است .

وی اضافه کرد : در صورتی به استقلال اقتصادی می رسیم که افزایش صادرات با کاهش میزان واردات همراه باشد که این مهم فقط با اعتماد به تولید داخل محقق می شود .

آقامیری در پایان گفت : کشور در صورتی به استقلال اقتصادی می رسد که برنامه ریزی صحیح برای تقویت تولید داخل و ایجاد اشتغال داشته باشد .
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار