نتایج مطالعات نشان می‌دهند که در سالهای اخیر ارتباط بین استرس و بروز بیماری‌های قلبی و عروقی به ویژه سکته‌های قلبی، به شدت افزایش یافته است.

سعید کاظمی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عوامل و اختلالات روانی، نقش عدیده‌ای در بروز بیماری‌های مزمن و یا تشدید این بیماری‌ها دارند.

وی با بیان اینکه استرس یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است، تاکید کرد: استرس یا از طریق تشریح هورمون‌های شیمیایی و در نتیجه تنگی عروق قلب موجب بروز سکته‌های قلبی می‌شود و یا از طریق کاهش تحرک و فعالیت بدنی و ورزش نکردن موجب افزایش خطر این عارضه می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: نتایج مطالعات نشان می‌دهند که در سالهای اخیر ارتباط بین استرس و بروز بیماری‌های قلبی و عروقی به ویژه سکته‌های قلبی، به شدت افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه زندگی‌های امروز موجب افزایش شیوع و بروز استرس به ویژه در بین جوانان شده است، خاطر نشان کرد: شاید بتوان گفت که افزایش موارد استرس در بین افراد جوان، یکی از مهمترین دلایل کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی به ویژه سکته قلبی بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار