شبکه‌ی اجتماعی فیس بوک بار دیگر نشان داد حرفهای گفته شده در رابطه با ناامنی این شبکه‌ی اجتماعی صحت دارد.

به گزارش خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران؛ انتقاد از فیس بوک در پی انتشار گزارش‌هایی درباره آزمایش روانشناختی این شبکه اجتماعی بر روی حدود ۷۰۰ هزار نفر از کاربرانش افزایش یافته است. 
 
فیس بوک می‌گوید نگران عدم مراجعه کاربران به خاطر قرار گرفتن در معرض اخبار منفی است، در این آزمایش که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، خوراک خبری کاربران دستکاری شد تا واکنش‌های احساسی آنها سنجیده شود. 
 
فیس بوک با دفاع از اقدام خود اعلام کرده که اطلاعات کاربران را به طور "غیرضروری" جمع آوری نکرده است، بنا بر اعلام فیس بوک هیچ گونه ارتباطی بین اطلاعات گردآوری شده و حساب کاربری افراد برقرار نشده است. 

به گفته ادم کریمر یکی از محققان فیس بوک گزارش منتشر شده به طور واضح درباره اهداف این شبکه اجتماعی برای انجام این تحقیق توضیح نداده است. 

آقای کریمر گفت: متوجه نگرانی بعضی از کاربران درباره آزمایش صورت گرفته است و از نحوه توضیح درباره تحقیق صورت گرفته بسیار متاسف است. 

بر اساس گزارش منتشر شده در این تحقیق میزان اطلاعات عاطفی که از طریق خوراک خبری فیس بوک در اختیار کاربران قرار می‌گرفت، دستکاری می‌شد. 

به گفته آقای کریمر، محققان فیس بوک نگران بودند که نوشته‌های منفی دوستان باعث شود کاربران از مراجعه به فیس بوک خودداری کنند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.