ساعی فر گفت: جلوگیری از بکارگیری مصالح بی‌کیفیت در صنعت ساختمان نیازمند این است که مصالحی که در بازار عرضه می‌شوند دارای شناسنامه فنی و گواهینامه استاندارد باشند.

سیاوش ساعی‌فر، رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: چنانچه از مصالحی که دارای کیفیت، مطلوب شناسنامه فنی و ملکی نیستند در صنعت ساخت و ساز استفاده شود در صورت بروز هر گونه مشکلی، امکان‌پیگیری وجود ندارد.

ساعی‌فر تصریح کرد: مصالح ساختمانی باید دارای شناسنامه فنی و ملکی و گواهینامه استاندارد باشند تا در صورت بروز هر مشکلی امکان رسیدگی وجود داشته باشد و مشخص باشد که این مصالح در کجا تولید و گواهینامه تایید گرفته است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان با بیان اینکه رعایت اینگونه موارد در افزایش کیفیت کار ساختمان تاثیر خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با نبود شناسنامه فنی، ملکی و خرید اصولی و غیر اصولی مصالح و نصب در ساختمان و نداشتن نظارت و کنترل عوامل ساخت زمینه بروز مشکلات و عدم پیگیری نواقص در آینده فراهم خواهد شد.

وی در خصوص واگذاری مسکن به بخش خصوصی اظهار داشت: اصولا بخش مسکن را باید همانند گذشته به بخش خصوصی واگذار کرد.

ساعی‌فر در ادامه گفت: دولت باید مسیرها و شرایط لازم کار را برای انبوه‌ مسکن فراهم کند و چالش‌های به‌وجود آمده بر سر راه انبوه‌سازان را برطرف کند تا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مسکن توسعه یابد.

ساعی‌فر عنوان کرد: 90 درصد بخش مسکن در ایران توسط بخش خصوصی تولید می‌شود، بنابراین ضرورت دارد تا دولت حمایت‌های لازم را از این بخش به عمل آورد.

وی یادآور شد: حمایت از بخش خصوصی در عرصه ساخت و ساز شاهد رشد و شکوفایی مسکن خواهیم بود.

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار