یک پایگاه خبری عراقی گزارش داد؛

آیت الله سیستانی نظری به هیچ یک از نامزدهای پست نخست وزیری عراق ندارد

پایگاه خبری وای نیوز عراق در مطلبی نوشت آیت الله سیستانی نظری به هیچ یک از نامزدهای پست نخست وزیری عراق ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه خبری "وای نیوز" عراق روز شنبه گزارش داد فرزند ارشد "آیت الله سیستانی" رایزنی‌هایی در مورد پست نخست وزیری عراق با رهبران حزب الدعوه داشته است.

این پایگاه خبری با اشاره به اینکه منابعی در حوزه علمیه نجف از رایزنی‌های فرزند ارشد مرجعیت دینی عراق با رهبران ائتلاف ملی خبر دادند، افزود: "آیت الله سیستانی" به هیچ یک از نامزدهای پست نخست وزیری عراق نظری ندارد.

"آیت الله سیستانی" در پیام خود به رهبران ائتلاف ملی عراق بر لزوم توافق لازم و سریع بین گروه‌های سیاسی عراق با هدف پایان بخشیدن به اختلافات و انتخاب نامزد مورد توافق تاکید کرده است.

براساس گفته منابع آگاه "سید محمد رضا سیستانی" فرزند ارشد "آیت الله علی سیستانی" شب گذشته رایزنی‌هایی با رهبران حزب الدعوه از جمله "عبدالحلیم الزهیری" داشته و در این دیدار گفته است: چالش مذاکرات سیاسی همزمان با بحران امنیتی، عراق را بر سر دوراهی حقیقی قرار داده که مرجعیت را این بار واداشته با جدیت در این موضوع دخالت کنند.

این منابع افزودند: "آیت الله سیستانی" حزب الدعوه الاسلامیه را از طولانی کردن مذاکرات بر سر تعیین نامزد پست نخیت وزیری عراق بر حذر داشته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: خبری ، آیت ، الله ، سیستانی ، عراق ، نجف ، ارشد ، علی ، محمد ، موصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار