مواجهه با عوامل بیماری‌زا مانند کم خوابی و استرس بالا در کنار رعایت نکردن بهداشت می‌تواند زمینه ابتلا به بیماریها را در افراد افزایش دهند.

دکتر فریبا شیروانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، بیان داشت: افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌ها قرار می‌گیرند در اثر مواجهه بیشتر با عوامل بیماری قرار دارند و نمی‌توان گفت: ضعف عملکرد سیستم ایمنی بدن عامل ابتلای مداوم به انواع بیماری‌هاست.

وی در خصوص ضعف عملکرد سیستم ایمنی بدن اظهار داشت: معمولاً فردی که چند بار در بیمارستان بستری شده و در اثر ابتلا به عفونت نیاز به مصرف داروهای جدیدی داشته است از نظر سیستم ایمنی دچار ضعف عملکرد می‌شود.

وی کم‌خوابی، فعالیت کاری زیاد و استرس بالا را از جمله عواملی عنوان کرد که با ورود آنتی ژن‌های عفونی به بدن احتمال ابتلا به بیماری‌ را بیشتر می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: این آیتم‌ها ورود عوامل بیماری‌زا به بدن را تسهیل کرده اما فرد علائمی نشان نداده اما احتمال ابتلا به بیماری در او افزایش یافته است.

وی همچنین به آلودگی هوا که باعث تخریب سلو‌ل‌های دستگاه تنفسی می‌شود، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آلودگی هوا در فرد باعث آلرژی شده و التهاب به طور معلوم در دستگاه تنفسی باقی می‌ماند و بدن فرد را آماده پذیرش عوامل بیماری‌زا و رشد آنها می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار