استرس یا فشار روانی افراد پرخور را بی‌اراده می‌کند و این بی‌ارادگی منجر به پرخوری بیش از حد در کودکان و یا افراد بزرگسال می‌شود.

ژیلا آهنگرزاده روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: استرس احساس تنش و فشار روانی که برخی افراد آن را حس می‌کنند و برخی نیز بدلیل آنکه این تنش به حدی رسیده است که در سطح آگاهی آنها قابل تشخیص باشد آن را حس نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه فرد فشار را حس کند برای مقابله با آن به رفتارهایی روی می‌آورد که در افرادیکه افزایش وزن دارند رفتار مقابله‌ای با استرس خوردن خوراکی و غذا به ویژه به صورت ریزه‌خواری بوجود می‌آید.

وی افزود: در واقع از منظر روانشناختی مصرف کردن بیش از حد به عنوان پاسخی به استرس یا فشار روانی که فرد با آن روبرو است، محسوب می‌شود. در واقع این افراد به محضی که دچار تنش شوند به خوردن غذا که فعالیتی لذت‌بخش است و منجر به دوری موقت آنها از فشار روانی می‌شود پناه می‌برند.

وی اظهار داشت: روزه‌داری منجر به خود نظم‌دهی، خودمهارگری، خود کنترلی در افراد می‌شود که می‌تواند یکی از درمان‌های مؤثر در کاهش وزن باشد و از طرفی در تقویت اراده به فرد کمک می‌کند تا کودک و یا فرد از مصرف کردن زیاد خوراکی بپرهیزد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار