درست است که بعضی از سالمندان با افزایش سن توانایی خود را در گرفتنن روزه از دست می‌دهند اما آن دسته از سالمندانی که مشکل خاصی برایشان وجود ندارد، می‌توانند با رعایت چند نکته روزه بهتری را تجربه کنند.

محمدتقی انوشه متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: روزه گرفتن یک برکت و نعمتی است که عده‌ای از آن محروم‌اند. در این بین افراد سالمند هم با افزایش سن احساس می‌کنند که دیگر آن توانایی گذشته را ندارند و  از این نعمت بی‌بهره‌اند.

وی افزود: درست است که افراد سالم در بعضی مواقع توانایی و نیروی خود را برای گرقتن روزه از دست می‌دهند اما باید دقت داشت که این ناتوانی تا چه میزان است و اگر منطقی و با تائید پزشک مربوط و متعهد بود و یا بیماری زمینه‌ای وجود داشت که مانع گرقتن روزه می‌شود، تجدیدنظر کنند.

این متخصص تغذیه اذعان داشت: سالمندان سالم مثل افراد عادی سعی کنند وعده‌های غذایی خود را در سه وعده افطار، شام و سحر مصرف کنند. وعده شام خود را یک تا دو ساعت بعد از شام میل کنند.

انوشه اذعان داشت: در فاصله بین افطار تا شام از میوه و سبزی بیشتری بهره ببرند چرا که این عمل موجب حفظ آب بدن می‌شود. روزه‌دار می‌تواند در طول روز کنترل بهتری بر روزه خود داشته باشد،‌سالمندان با افزایش سن بیشتر دچار یبوست می‌شوند که حفظ رطوبت . آب بدن بیشتر از هر زمانی در این ماه می‌تواند به آنها کمک کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: سالمندان ، روزه ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار