برای نخستین بار در کشور؛

دستگاه بیودیزل طراحی شد

پژوهشگران پژوهشکده کشاورزی برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت بیودیزل در کشور شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، سوخت بیودیزل با استفاده از فناوری تولید سوخت‌های زیستی و راکتور‌های مختلف تولید این سوخت‌ها انجام می‌گیرد، چنانچه بیودیزل از مواد اولیه تجدید پذیر بومی مانند روغن‌های گیاهی خوراکی، غیر خوراکی، روغن پسماند حاصل از چربی حیوانی حاصل از دام و طیور تهیه می‌شود.

بنابراین گزارش، بیودیزل موجب تبدیل زمین‌های بایر و به ویژه کویر‌ها به مزارع بیودیزل و توسعه‌ی مزارع انرژی می‌گردد، چنانچه در فرآیند تولید بیودیزل، گلیسیرین به عنوان یک محصول جانبی تولید می‌شود که با توجه به واردات گلیسیرین می‌توان این محصول را بازیافت نمود.

بر اساس این گزارش، تولید بیودیزل و استفاده از آن هیچگونه وابستگی ایجاد نمی‌کند و کلیه مواد شیمیایی و تجهیزات و تاسیسات موزد نیاز و منابع اولیه تولید بیودیزل در داخل کشور تامین می‌شود.

بنابراین گزارش، تولید بیودیزل به صورت کاملا خودکار، تولید بیودیزل مطابق با استاندارد ASTMD6751، دارای فاکتور و بدنه استیل و مقاوم به خوردگی، پرتابل و با قابلیت حمل آسان، سوخت گیری آسان با دلیل استفاده از زنال و پمپ سوختگی و مصرف انرژی کم از جمله مزایای این دستگاه به شمار می‌آید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار