کارشناس فوتبال کشورمان گفت: به نظر من رویارویی آلمان در فرانسه تقابل قدرت بازیکنان آلمانی در مقابل نظم دفاع فرانسه است که باید نظاره‌گر باشیم قدرت یا نظم کدامیک پیروز می‌شوند.

اردشیر پورنعمت در خصوص کیفیت نوع بازی‌های جام جهانی به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بدون شک برخی بازی‌های به دلیل حساسیت بالا از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست و باید اذعان کرد که دیگر تیم‌ها دست به خطر نمی‌زنند و هر تیمی که به زمین می‌آید ریسک نمی‌کند و فقط برای کسب برد به میدان می‌رود.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه افزود: باید اذعان کنم که جام جهانی بهترین‌های جام جهانی است. تمرکز بر تیم‌ها بسیار زیاد است. حساسیت در بالاترین رده اوج خود قرار می‌گیرد. و در یک کلام باید گفت که جام جهانی الگوی فنی فوتبال 4 سال آینده جهان است.

پورنعمت با پرداختن به مقوله "سادگی" با عنوان رکنی از ارکان فوتبال تصریح کرد: بعد از جام جهانی کارشناسان و صاحب نظران عرصه فوتبال در خصوص فوتبال نظریات خود اعلام می‌کنند و باید یادآوری کنم دیگر فوتبال مثل سابق پیچیده نیست بلکه به عبارتی سادگی از عنصر اولیه این فوتبال شده است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد: سابقأ تیم‌ها به دفاع سه نفره می‌پرداختند. البته اشکالاتی هم داشت. اکنون هم تیم‌ها دفاع سه نفر روی آورده‌اند که نمونه آن شیلی است اما این دفاع سه نفره دیگر مانند سابق دارای مشکلات نیست و اشکالات این دفاع رفع شده است.

وی بیان کرد:‌ تیم‌ها اکنون فوتبال ساده اما عمیقی را بازی می‌کنند که همین نکته باعث جذاب افراد بیشتری شده است. در این جام جهانی برزیل باید بگویم که فوتبال  سراسر اروپایی را شاهد هستیم زیرا که همه بازیکنان یا از لیگ‌های معبتر اروپایی آمده‌اند و یا در آکادمی اروپا آموزش دیده‌اند.

پورنعمت پس در خصوص صحبت‌های بخت‌های نخست قهرمانی هم عنوان کرد: فوتبال غیرقابل پیش بینی است ا ما نمی‌توان تفکرات مربی هلند را نادیده گرفت، نمی‌توان از قدرت آلمانی غافل شد. نظم فرانسه را نمی‌توان از یاد برد. ولی با تمامی این اوصاف قهرمانی جام جهانی از آمریکای لاتین خواهد بود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با پرداختن به بازی امشب فرانسه، آلمان اضافه کرد: فرانسه تیم منظمی است که انضباط لازم را در خط دفاعی دارد و 4،3،3 بازی می‌کند و یک بازیکن هدف به نام "بنزما" دارد.‌آلمان هم 4،2،3،1 بازی می‌کند که همانند فرانسه یک بازیکن هدف دارد. باید دید که آیا قدرت آلمان می‌تواند دفاعی فرانسه را در هم بشکند یا خیر؟ به نظر من بازی خوبی خواهد شد و به طور قطع وقت اضافه و پنالتی هم کشیده می‌شود.

وی با تشریح بازی امشب کلمبیا، برزیل اذعان کرد:‌ این بازی هم می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد. طبیعتأ برزیل سراسر هجومی  خواهد بود و کلمبیا هم در این بازی برای برد به میدان می‌رود. البته بکرمن اعلام کرده که یک بازیکن هافبک بعنوان کمربند به نام "رودریگنز" در این پست قرار می‌دهد که به هدف  نهایی که همان محکم کردن خط میانی و تقویت خط مهم است در نظر بگیرد.

پورنعمت خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم که فوتبال روز به روز پیشرفت حاصل کرده تا هواداران بی‌شماری در سراسر جهان روی به این ورزش مهیج و غیر قابل پیش بینی بیاورند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: بازی ، جام جهانی ، بازیکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار