فعالان انگلیسی بی بی سی را به فعالیت در نقش بازوی تبلیغاتی اسرائیل و نگاه مغرضانه علیه فلسطینی ها متهم کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، پرونده نوع پرداختن شبکه تلویزیونی بی بی سی درباره تحولات اورشلیم (قدس) به یک قاضی انگلیسی واگذار شده است تا مشخص شود آیا فعالیتهای این شبکه مصداق تبلیغات اسرائیلی است یا اینکه مطابق فعالیت رسانه ای و خبری است. بی بی سی به نگاه مغرضانه شدید علیه فلسطینی ها متهم شده است. جنبش موسوم به اعلام همبستگی با فلسطین و دوستان الاقصی، این شکایت علیه بی بی سی را مطرح کرده است. آنها می خواهند بدانند آیا رویکرد بی بی سی در اشاره به اینکه اورشلیم(قدس) به اسرائیل تعلق دارد اقدامی موجه است یا خیر. شکایت از بی بی سی به سازمان نظارت بر فعالیت رسانه ها در انگلیس ارائه شده است. فعالان انگلیسی می گویند باید با پیگیری این پرونده، از اقدامات بی بی سی در اطلاع رسانی نادرست جلوگیری شود.

امینه سالم از فعالان انگلیسی در این خصوص گفت: اورشلیم (قدس) شهری اسرائیلی نیست. درحال حاضر، این شهر دو قسمت شده است. سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی بخش شرقی اورشلیم (قدس) را به عنوان بخش اشغال شده از سرزمینهای فلسطینی به رسمیت شناخته است.کنترل عملی اسرائیل نیز بر بخش غربی اورشلیم (قدس) به رسمیت شناخته شده است. بنابراین، براساس قوانین بین المللی، اینکه بی بی سی شهر اورشلیم (قدس) را کاملا شهری اسرائیلی تلقی کند، کاملا اشتباه و از نظر فعالیت خبری-رسانه ای نادرست است.
 
این برای اولین بار نیست که فعالان طرفدار فلسطین در انگلیس، نوع پوشش بی بی سی درباره مسائل فلسطین را به چالش می کشند و این پوشش خبری را مغرضانه عنوان می کنند. منتقدان انگلیسی می گویند بی بی سی همسو با خط مشی و سیاستی حرکت می کند که اسرائیل مدنظر دارد و توجهی به روایت فلسطینی از رویدادها ندارد.

بی بی سی بارها متهم شده است که رویکردی علیه فلسطینی ها دارد.

امینه سالم افزود: فلسطین اشغال شده است. اشغالگری اسرائیل ادامه دارد. همچنان در منطقه مناقشه در جریان است. وقتی تبلیغاتی دیگر به ذهن مردم وارد شود، تاثیرگذار خواهد بود. تبلیغات در جنگ بسیار تاثیرگذار و عامل پیروزی است. بی بی سی درجهت تبلیغات اسرائیلی حرکت می کند و مطالب را به درستی منعکس نمی کند. مردم تصور می کنند که باید به مطالب بی بی سی اعتماد کرد حال آنکه این تصور اشتباه است.

قرار است دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده، تا آخر امسال حکم خود را درباره شکایت مطرح صادر کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار