سازمان حمایت از مصرف کننده های ایتالیا اعلام کرد، در سال 2014 میلادی، قدرت خرید هر بازنشسته ایتالیایی حدود هزار و پانصد یورو کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تی ام نیوز، "مارکو ونتوری" رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده های ایتالیا در تازه ترین گزارش خود درباره شرایط اقتصادی بازنشسته ها در ایتالیا اعلام کرده است، در سال 2014 و در مقایسه با سال 2008 میلادی، قدرت خرید هر بازنشسته ایتالیایی با درآمدی متوسط، مبلغ هزار و 419 یورو کاهش خواهد یافت.

طی سال های بحران اقتصادی، بازنشسته ها در ایتالیا همیشه به عنوان ستون هایی به منظور حمایت از رفاه خانوارها بوده اند،این در حالی است که ،قدرت خرید آنها در هر ماه بیش از 118 یورو کاهش خواهد یافت.

ونتوری گفت: ما تنها کشوری هستیم که بازنشسته ها در مقایسه با زمانی که شاغل بوده اند، مالیات بیشتری پرداخت می کنند. در همه کشورها،‌ بازنشسته ها با توجه به درآمدی که دارند، کم تر از یک فرد شاغل مالیات پرداخت می کنند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده های ایتالیا گفت: در مجموع، بازنشسته ها در ایتالیا بیشترین میزان مالیات را در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی پرداخت می کنند. نباید افراد سالخورده را باری بر دوش جامعه در نظر گفت. باید حیثیت اجتماعی و اقتصادی آنها را حفظ کنیم.

این پایگاه اینترنتی نوشت، انجمن شرکت های صنایع کوچک استان مستره در ایتالیا نیز هشدار داده است، شرکت های ایتالیایی هر سال 110 میلیارد و 400 میلیون یورو مالیات پرداخت می کنند.

در اروپا فقط شرکت های آلمانی،‌ بیشتر از شرکت های ایتالیایی مالیات پرداخت می کنند. این را نیز باید در نظر گرفت، جمعیت آلمان بیش از 80 میلیون نفر است. یعنی 20 میلیون نفر بیشتر از جمعیت ایتالیا.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار