وضعیتی مشابه 30 سال پیش؛

مصرف مواد غذایی در "ایتالیا" به شدت کاهش یافت/هشدار به سیاستمداران این کشور

سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا اعلام کرد:‌ ایتالیایی‌ها به علت بحران اقتصادی گوشت کم‌تری مصرف کرده و میزان مصرف مواد غذایی نیز به سی سال پیش بازگشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری ایتالیایی زبان آجی، سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا در تازه‌ترین گزارش خود درباره بحران اقتصادی در این کشور و تاثیر آن بر خانوارهای ایتالیایی، اعلام کرد: تاثیر قابل توجه کاهش قدرت خرید شهروندان ایتالیایی در کاهش مصرف مواد غذایی به وضوح قابل مشاهده بوده و مصرف در این کشور به کمترین میزان خود در سی سال پیش، یعنی از سال 1981 میلادی تا کنون رسیده است.

بر اساس این گزارش، به علت آثار بحران اقتصادی، پس از خانه، شهروندان ایتالیایی در بخش تهیه مواد غذایی مورد نیاز خود کمتر هزینه می‌کنند و این کاهش مصرف در سال 2014 میلادی نیز ادامه خواهد داشت.

هر خانوار ایتالیایی در سال 2013 میلادی 1683 یورو کمتر هزینه کرده است؛ شرایط اقتصادی خانوارهای ایتالیایی در سال 2013 میلادی بدتر شده و میزان مصرف به طور بی‌سابقه کاهش یافته است.

سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا در ادامه گزارش اعلام کرد: علاوه بر اینکه شهروندان ایتالیایی تمایل به تهیه نیازهای خود در خانه‌هایشان پیدا کرده‌اند، کمیت تهیه مواد غذایی خریداری شده نیز کاهش یافته و خانوارهای ایتالیایی اغلب تمایل به خرید مواد غذایی ارزان قیمت پیدا کرده‌اند.

بر خلاف آنچه که در بخش‌های دیگری از اقتصاد ایتالیا از پوشاک گرفته تا صنعت خودروسازی، اتفاق افتاده و ایتالیایی‌ها از هزینه کردن در این بخش ها خودداری کرده‌اند، اما آنها برای تهیه مواد غذایی مورد نیازشان نمی‌توانند از آن صرف نظر کنند؛ در این زمینه نیز با خریداری کردن اجناس ارزان قیمت، تلاش کرده‌اند اندکی صرفه جویی کنند.

اما پشت پرده عرضه محصولات غذایی ارزان قیمت، مسائلی مانند کیفیت پایین و شیوه‌های متفاوت تولید‌ وجود دارد که برای سلامتی شهروندان ایتالیایی زیان‌آور است.

نتیجه این است که در سال 2013 میلادی هشدارها درباره تهیه مواد غذایی در ایتالیا 14 درصد افزایش یافته و 534 قلم از مواد غذایی عرضه شده با قیمت کمتر، برای سلامتی شهروندان ایتالیایی زیان‌آور اعلام شده است.

در همین خصوص سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا به سیاستمداران این کشور هشدار داده تا هر چه سریع‌تر چاره‌ای برای معیشت مردم بیندیشند و شرایط زندگی را برای آنها آسان‌تر کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایتالیا ، بحران ، مصرف ، غذا ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار