رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد کمپ تعطیل شده شفق گفت: این کمپ با کمک دستگاه‌های دولتی در حال استانداردسازی است و به زودی بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ همایون هاشمی در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به کمپ تعطیل شده شفق گفت: این کمپ پس از استانداردسازی که با کمک دستگاه‌های دولتی در حال انجام است بازگشایی می‌شود.

وی همچنین به وجود 800 کمپ ترک اعتیاد مجاز در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر راه‌اندازی مراکز توانمندسازی بیماران ترک اعتیاد است که تاکنون 4 مرکز در تهران و یک مرکز نیز در کرج به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه مراکز توانمندسازی، بهره‌‌وری را افزایش می‌دهد، گفت: بسیاری از معتادان سرپرست خانواده نیز هستند و ما قصد داریم به آنها حرفه‌آموزی کنیم تا پس از ترک اعتیاد برای تأمین معاش خود و خانواده توانمند شده باشند.

وی به اختصاص 10 درصد از بودجه سازمان در مشارکت‌های مردمی و 5 درصد منابع کشوری این سازمان به امر حمایت از بهبودیافتگان اشاره کرد و گفت:‌ رقم قابل توجهی به صورت وام بلاعوض در اختیار بهبودیافتگان قرار می‌گیرد و برای هر مرکز توانمندسازی مبلغ 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در واکنش به انتقادهای نیروی انتظامی مبنی بر کمبود کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: از سال 91 کار تأسیس کمپ‌های مجاز سرعت گرفت و اکنون بیش از 800 کمپ مجاز در کشور فعالیت می‌کنند.

ترك اعتیاد درمان سریع ندارد

رئیس سازمان بهزیستی در مورد تبلیغات درمان‌های سریع اعتیاد هشدار داد و گفت: ترک اعتیاد درمان سریع ندارد و آنچه تبلیغ می‌شود مربوط به پاکی مختصر معتادان است.

وی ادامه داد: ترک اعتیاد نیاز به تبلیغات ندارد و مردم نیز می‌توانند جهت اطمینان از مجاز بودن این مراکز از دستگاه‌های مربوط استعلام کنند.

هاشمی تأکید کرد‌: در گذشته شکایت‌هایی از این مراکز غیرمجاز داشتیم و اکنون نیز بازرسی سازمان بهزیستی رسیدگی به این شکایت‌ها را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار