نیروی انسانی و تخصصی توانبخشی کشورمان وضعیت مطلوبی دارد اما در خصوص مراکز توانبخشی باید تخصص را وارد نمود تا شاهد تکمیل چرخه‌های تخصصی توانبخشی باشیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، محمد تقی جغتایی سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در اولین کنگره ملی توانبخشی مبتنی بر خانواده افزود: طراحی همکاری مشترک سازمان بهزیستی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مدل توانبخشی مبتنی بر درمان را به جامعه معرفی می کند تا در نهایت معلولان به آغوز جامعه برگردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه گفت: در بحث توانبخشی مبتنی بر خانواده در شرایط  فعلی تراپیست های توانبخشی اعم از پرستاری، مددکاری، روانشناسی و... در تخصص های مورد نیاز فعال هستند که می توان گفت از حیث نیروی انسانی شرایط مطلوب است.

وی با تاکید بر تخصصی نمودن فعالیت های توانبخشی گفت: تکمیل چرخه های تخصصی از اولویت های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است که با تکمیل چرخه تخصصی توانبخشی به ویژه در حوزه معلولیت‌ها که who به آن نگاه ویژه دارد، می توان شاهد توفیقات خاص  بود.

الگوی مراکز تحت توانبخشی حاد نیازمند ملاحظات ویژه
سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه الگوی مراکز تحت توانبخشی  حاد را نیازمند ملاحظات ویژه دانست.

وی اذعان داشت: خوشبختانه بیمارستان توانبخشی رفیده و سایر مراکز به صورت پراکنده خدمات توانبخشی را دنبال می کنند اما آنچه حائز اهمیت است، این است که بدانیم الگوی بیمارستان توانبخشی نداریم و باید این مدل را برنامه ریزی کنیم.

موسس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی محیط درمانی و توانبخشی را توامان در درمان برخی از بیماری ها موثر عنوان کرد و اذعان داشت: در برخی عارضه ها خدمات توانبخشی  فشرده نیاز است که در این تست نقص ارائه خدمات بیمارستان های توانبخشی را داریم.

جغتایی ضمن تاکید بر مدل توانبخشی مبتنی بر خانواده خاطر نشان کرد: بهزیستی در راستای این مدل باید به سمت بیمه پیش رود زیرا خدمات توانبخشی بصورت بلند مدت است و استمرار آن نیازمند خدمات توانبخشی است.

وی در پایان ضمن حمایت از مدل توانبخشی مبتنی بر خانواده گفت: لازمه این مدل راهنمای شخص است که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آمادگی کامل داریم تا آن را بازبینی کنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.