عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در حکومت اسلامی منشاء مشروعیت و قانونگذاری خداوند است و مردم در تحقق عملی حکومت اسلامی نقش جدی از خود ایفا می‌کنند.

آیت‌الله "محسن حیدری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تاکید "مقام معظم رهبری" بر واژه "تغلب" مبنی بر اینکه در مکتب امام خمینی(ره) هیچ قدرت و غلبه‌ای که از تغلب و اعمال زور حاصل شده باشد مورد قبول نیست، اظهارداشت: مقصود معظم‌له از ابراز چنین بیاناتی وجه تمایز نظام اسلامی که مورد تائید امام خمینی(ره) بوده، با نظام استبدادی است که به صراحت در این بیانات آن را مشخص کرده است.
 
خطیب نماز جمعه اهواز افزود: منشاء قانونگذاری و حکومت در نظام استبدادی از رأی حاکم مستبد نشات می‌گیرد و مردم در مشروعیت و سازماندهی نظام مربوطه نقشی از خود ندارند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در حکومت اسلامی منشاء مشروعیت و قانونگذاری خداوند است و مردم در تحقق عملی حکومت اسلامی نقش جدی از خود ایفا می‌کنند.
 
آیت‌الله حیدری افزود: قطعا بدون حضور و رأی مردم در صحنه‌های مختلف، حکومت اسلامی و الهی در عمل نمی‌تواند تحقق خارجی یابد.

این عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مقصود "مقام معظم رهبری" در رابطه با اینکه اقتدار هست، اما قهر و غلبه نیست اشاره به اینگونه مطالب دارد.

گفتنی است؛ "رهبر معظم انقلاب اسلامی" امسال و در جمع زائران حرم مطهر امام خمینی(ره) فرمودند: "هیچ قدرت و غلبه‌اى در مکتب امام که از تغلب و از اِعمال زور حاصل شده باشد، مورد قبول نیست. در نظام اسلامى قهر و غلبه معنا ندارد؛ قدرت معنا دارد، اقتدار معنا دارد، اما اقتدارِ برخاسته‌ى از اختیار مردم و انتخاب مردم؛ آن اقتدارى که ناشى از زور و غلبه و سلاح باشد، در اسلام و در شریعتِ اسلامى و در مکتب امام معنا ندارد؛ آن قدرتى که از انتخاب مردم به‌وجود آمد، محترم است؛ در مقابل آن، کسى نبایستى سینه سپر بکند، در مقابل او کسى نباید قهر و غلبه‌اى به کار ببرد که اگر یک چنین کارى کرد، اسم کار او فتنه است؛ این آن نسخه‌ى جدیدى است که امام بزرگوار ما به دنیا عرضه کرد و به ادبیات سیاسى عالم این فصل مهم را افزود."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار