رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت یکی از نقش های کلیدی نیروهای آمریکایی در عراق ارزیابی توان نیروهای امنیتی این کشور در حفظ انسجام و انجام وظایف است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، یک مسئول بلندپایه ارتش آمریکا گفت یکی از نقش های کلیدی نیروهای آمریکایی در عراق ارزیابی توان نیروهای امنیتی این کشور در حفظ انسجام  و انجام وظایف است. 

ژنرال "مارتین دمپسی" رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت شماری از 750 نیروی آمریکایی مستقر در عراق برای تعیین حمایت های آتی و نحوه همکاری نیروهای آمریکایی با ارتش عراق برای مبارزه با شبه نظامیان  در این کشور مستقر شده اند. 

شماری از این نیروها در حال اداره یک مرکز عملیات مشترک با نیروهای عراقی با هدف ارائه تصویری بهتر از اوضاع هستند و دیگران نیز در حال بازدید از واحد های ارتش عراق و برطرف کردن نیازها و سئوالات اولیه هستند. 

دمپسی گفت مهمترین سئوالات این است که آیا این نیروها می توانند انسجام خود را حفظ کنند، آرایش آنها چگونه است و آیا هنوز نیرویی هستند که نماینده همه مردم عراق باشند. وی اضافه کرد همچنین این سئوال را از رهبران عراقی پرسیده اند که آیا این نیروها می توانند کار خود را انجام دهند یا خیر. 

ژنرال مارتین دمپسی گفت زمانی که این ارزیابی ها تکمیل شد، آمریکا درباره نحوه حمایتی که می تواند از نیروهای امنیتی عراق صورت دهد تصمیم گیری خواهد کرد. 

گفتنی است نقش دیگر نیروهای آمریکایی مستقر در عراق تامین امنیت سفارت آمریکا و مناطق دیگر در بغداد از جمله فرودگاه بین المللی بغداد است. 

عراق به دنبال دریافت کمک از آمریکا برای کمک به مقابله با تهدید های گروه تروریستی داعش است.  این درحالی است که سفیر عراق در آمریکا در اظهاراتی از اقدامات کند آمریکا برای ارائه کمک نظامی به این کشور انتقاد کرد. 

ژنرال دمپسی اضافه کرد ارزیابی آمریکا درباره رویدادهای عراق در حالی صورت می گیرد که سران سیاسی عراق نیز در تلاش برای تشکیل دولت هستند. وی گفت توان آنها برای یافتن یک راه حل برای آشتی ملی و معرفی فردی نماینده عاملی مهم در تعیین مسیر حمایت های آتی آمریکا خواهد بود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار