ارتش عراق کنترل یک منطقه مهم راهبردی را به طور کامل از دست تروریست‌های تکفیری بعثی بازپس گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به  نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، ارتش عراق با حمایت هزاران قبیله‌نشین مسلح و نیروهای داوطلب، کنترل یک منطقه مهم راهبردی را به طور کامل از  شبه‌نظامیان تکفیری گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بازپس گرفته است.

منابع ارتش عراق می‌گویند منطقه "خالص "که در حدود ۵۵ کیلومتری بغداد، پایتخت این کشور قرار دارد هم‌اکنون تحت کنترل آنان است. این منطقه که در استان دیاله قرار دارد به عنوان نزدیک‌ترین نقطه‌ای در نظر گرفته می‌شود که شبه‌نظامیان تکفیری می‌توانند برای حمله به بغداد از آن استفاده کنند.

منابع امنیتی عراق همچنین تاکید کردند پرچم‌های داعش از فراز خانه‌هایی که شبه‌نظامیان به عنوان پایگاه از آن استفاده می‌کردند برچیده شده است. نیروهای ارتش همچنین یک فرد مسلح را در منطقه‌ای که شبه‌نظامیان برای نگهداری تسلیحات خود از آن استفاده می‌کردند دستگیر کردند.

این مرد مسلح، پلاک خودروهای سعودی را به همراه داشت. وی همچنین کتابی حاوی برخی فتواهای تحریک‌آمیز و تعدادی از اسناد و مدارک دوره صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق را در اختیار داشت.

این تحولات در حالی روی داد که سازمان ملل می‌گوید ماه ژوئن در سال جاری میلادی خونین‌ترین ماه در عراق بوده است و بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مردم این کشور در اثر خشونت‌ها در این ماه کشته شدند.

هیات اعزامی سازمان ملل به عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد از این تعداد بیش از هزار و ۵۰۰ نفر غیرنظامی و حدود ۸۹۰ نفر نیز از اعضای نیروهای امنیتی هستند. بیش از ۲ هزار نفر دیگر نیز در اثر خشونت‌های عراق زخمی شده‌اند.

طبق برآوردها آمار تلفات ممکن است بیش از این باشد چرا که در بیانیه سازمان ملل آمده است این آمار، کشته‌های استان الانبار را که به میزان زیادی تحت کنترل شبه‌نظامیان تکفیری قرار دارد، دربرندارد.

روحانیون برجسته مسلمان جنایات داعش از جمله اعدام‌های گروهی و تجاوز را محکوم کرده‌اند.

"نوری المالکی"، نخست وزیر عراق با تاکید بر این که دولت وی در غلبه بر شبه‌نظامیان تکفیری داعش ثابت قدم می‌ماند، عربستان سعودی، قطر و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را مسئول بروز تروریسم فزاینده در کشورش می‌داند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار