مهندس فرهادی با بیان اینکه امکان تقلب در زولبیا و بامیه بسیار بالاست گفت: افراد باید این شیرینی را از قنادی‌های معتبر و پروانه‌دار خریداری کنند.

محسن فرهادی رئیس اداره بهداشت و بهسازی اماکن در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با شروع فصل گرما برنامه تشدید و کنترل و نظارت بهداشت محیطی مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی آغاز شده و در کنار آن با آغاز ماه مبارک رمضان و تغییر نوع فعالیت نوع بازرسی‌ها تغییر پیدا کرده است چرا که رستوران‌ها و مراکز عرضه غذا در طول روز تعطیل  هستند و در ایام افطار شروع به فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این یک ماه بیشتر هدفمان به سمت توزیع کنندگان آش، حلیم و قنادی‌ها متمرکز است افراد باید توجه داشته باشند که در این ایام برای تهیه زولبیا و بامیه حتما از قنادی‌های معتبر دارای پروانه کسب اقدام به خرید کنند چرا که در این شیرینی‌ها امکان تقلب از لحاظ استفاده از رنگ و روغن‌های پر اکسید و مانده زیاد است که در این خصوص بازرسان ما هنگام بازرسی با استفاده از کیت‌هایی میزان پراکسیدن شدن روغن‌ها را مورد آزمایش قرار می‌دهند که در صورت مثبت شدن آزمایش علاوه بر اخطار به فروشنده اقدام به معدوم کردن زولبیا و بامیه‌ها می‌کنند.

فرهادی به مردم توصیه کرد: به هیچ عنوان حلیم و آش و زولبیا و بامیه را از دوره گردها خریداری نکنند چرا که در فصل گرما فساد پذیری مواد غذایی بسیار زیاد است.

وی خاطر نشان کرد: افراد در صورت هرگونه عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی و خارج از پروانه کسب می‌توانند مورد خاص را به سامانه 1490 معرفی کنند تا بازرسان ما هر چه زودتر مورد گزارش شده را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: زولبیا ، قنادی ، افطار ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار