شب گذشته در نشست مشترک اتاق بازرگانی – صنایع – معادن و کشاورزی ایران با شهرداری تهران تفاهمنامه‌ای به مدت 5 سال امضا نمودند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم امضا تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی با شهرداری تهران گفتَ: همه ما این باور را داریم که فقرای جامعه از اموال اغنیا هم حقی دارند و ماه رمضان این فرصت را به ما می‌دهد که به این موضوع عمیق تر و دقیق تر توجه کنیم.


وی در ادامه افزود: ما باورمان این است که کشوری مولد نباشد هرگز نمی‌تواند استقلال خود را حفظ کند و کشوری که تولید کننده نبود نمی‌تواند ادعا کند مستقل است.


شهردار تهران تصریح کرد: هر جامعه‌ای باید چهارمحور تولید قدرت ،‌ ثروت ،‌ معرفت و منزلت را داشته باشد.


قالیباف درخصوص توسعه پایدار گفت: به هر حال ثروت، معرفت ، منزلت وقدرت طبیعتاً در فصل مشترک مکانهایی تولید می‌شوند که انسان و محیط در آنجا به هم گره خورده‌اند وهر چه قدر این گره و این جمعیت عمیقتر ودقیقتر گره خورده باشد توسعه پایدار اتفاق می‌افتد.


وی به نیازهای کشورمان اشاره کرد و افزود: درکشورمان به دو چیز نیازمندیم. یک بحث اینکه توسعه پایدار بدون شک از پایین به بالا حرکت کند و حرکت از بالا به پایین آن امکان پذیر نیست.


شهردار تهران یادآور شد: باید دولت و مسئولینی با انگیزه برای پیشرفت داشته باشیم و پایه را بر مردم و اقتصاد بازار بگذاریم وهم مردم این ظرفیت در آنها ساخته شود که هر دو طرف با هم حرکت کنند.


قالیباف ادامه داد: اگر دولت ومردم باهم حرکت نکنند نیم قرن دیگر هم کشور درحال توسعه خواهیم ماند و به آن کشور توسعه یافته نخواهیم رسید.
ما نیازمند هر دو طرف هستیم. 


وی به یک چالش جدی اشاره کرد و افزود: ما امروز یک چالش جدی واساسی داریم به نام چالش اقتصادی که دارای وضع مناسبی نیست. 


شهردار تصریح کرد: در بحث آسیب شناسی که در حوزه اقتصاد و فرهنگ می‌کنیم کارنامه های قابل دفاعی نداریم ولی در عرصه معرفت علم و دانش دارای کارنامه قابل دفاع وقابل افتخاری هستیم.


قالیباف اظهارداشت: ما اگر بتوانیم تبدیل ثروت به منزلت را به درستی در جامعه دنبال کنیم کار درست را انجام داده‌ایم و بهترین راه آن احسان است.


وی در خصوص سیاستهای شهرداری گفت و افزود: ما درشهرداری تهران یکی از سیاستهای قطعی را دنبال کرده ایم و به سمت مدیریت کارفرمایی به معنای خصوصی سازی پیش رفته‌ایم.


قالیباف به اقدامات شهرداری اشاره کردو افزود: امروز توانسته‌ایم زباله را در داخل تهران به برق تبدیل کنیم واز بخش خصوصی نیز به این منظور کمک گرفته ایم.


وی در ادامه بیان داشت: اتوبوسرانی ما صد در صد دولتی بوده و واقعاً مدیریت ما اینگونه است که هزینه هر مسافر سه برابر هزینه‌ای است که بخش خصوصی تقبل می کند.


شهردار تهران اظهار داشت : هم اکنون اتوبوسرانی بالغ بر هفتاد درصد آن بخش خصوصی شده است منتهی ما باید یک باور منطقی و درست در بخش خصوصی و شهرداری نهادینه کنیم.


قالیباف به ظرفیتهای سرمایه گذاری در حوزه اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: در حوزه اوقات فراغت شهر آماده سرمایه گذاری است ما حتی یک شهر بازی درشان شهر تهران نداریم.


وی ادامه داد: اوقات فراغت ،‌ هتل ، نمایشگاه‌ها ، حمل ونقل ، بار، فضای سبز، پسماند جای سرمایه گذاری دارد و می خواهیم همه اینها را به بخش خصوص واگذار کنیم وحاضریم تک تک این پروژه ها را گارانتی کنیم و بدون شک تهران یک قطب ثروت و علمی تخصصی و بزرگترین مرکز خدماتی است.


قالیباف یادآور شد: ما دنبال سرمایه گذار خارجی نیز هستیم ولی ترجیح می دهیم آنها توسط سرمایه گذاران داخلی وارد عمل شوند واین کار پیچیده ای نیست وربطی به تحریم هم ندارد.


وی افزود: دولت باید از سهم انفال به شهرداری هم بدهد ولی با وضعیت دولت فشاری نمی آوریم و با سرمایه گذاری‌ها می‌توانیم روی پای خود بایستیم.


قالیباف تصریح کرد: مدیریت شهری و سرمایه گذاران باید به فکر کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، جوانان و فارغ التحصیلان بیکار باشند.
شهردار تهران در خصوص وضعیت منطقه 12 گفت: منطقه 12 ما مرکز هویت اساسی و جدی ما در شهر تهران است وفرهنگ ما متعلق به آنجاست.


وی خاطر نشان کرد: بزرگترین فرصتهای سرمایه گذاری در منطقه 12 وجود دارد و با همکاری سرمایه گذاران امیدواریم بتوانیم به آن هویت اصلی خود بازگردانیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: تولید ، قدرت ، ثروت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار