معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) از اعلام تقاضای همکاری از سوی وزارت علوم "افغانستان" با این دانشگاه در حوزه علمی و فرهنگی خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران "مرتضی رجوی" روز سه شنبه  گفت: هفته گذشته هیاتی از وزارت علوم افغانستان از دانشگاه امام رضا (ع) بازدید کرد که در این بازدید زمینه تدوین تفاهمنامه ای بین طرفین برای تبادلات فرهنگی – علمی فراهم شد.

وی افزود: هیات افغانستانی که در آن شماری از مدیران دانشگاه ها نیز حضور داشتند، خواستار اعزام اساتیدی مسلط به زبان انگلیسی برای تدریس در رشته های حسابداری و مدیریت به آن کشور شد.

وی بیان کرد: درخواست دیگر این هیات، بورسیه استادان افغان برای گذراندن مقاطع دکتری در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 370 دانشجوی افغان در دانشگاه امام رضا (ع) در حال تحصیل هستند، افزود: این دانشگاه برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری از کشور افغانستان، بالا بودن کیفیت علمی را یکی از شروط اصلی پذیرش داوطلب قرار داده است.

وی گفت: کشور افغانستان باید افراد نخبه و شایسته ای را به دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) معرفی کند که بتوانند در گزینش علمی دانشگاه پذیرفته شوند.

معاون دانشگاه امام رضا (ع) اشاعه فرهنگ اسلامی را اصل مهم در تحقق تبالات علمی دانست و گفت: این دانشگاه افزایش ارتباطات فرهنگی با سایر کشورهای اسلامی را یک رسالت برای خود تلقی می کند.

رجوی افزود: ایجاد ارتباطات فرهنگی - علمی با دانشگاه های افغانستان، عراق، ترکمنستان و ترکیه در دستور کار دانشگاه امام رضا (ع) قرار دارد.

وی گفت: پس از بازدید هیات افغان از دانشگاه امام رضا (ع) و تاکید آنان مبنی بر تبادلات فرهنگی و علمی، تدوین تفاهمنامه ای با آن ها آغاز شد که با بیشتر خواسته های آنان موافقت شده و آنان می توانند دانشجویانی را برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به این دانشگاه اعزام کنند.

هفت هزار دانشجو در14 رشته مقطع کارشناسی، 31 رشته مقطع کارشناسی ارشد و 15 رشته مقطع دکتری در این دانشگاه تحصیل می کنند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.