رییس دانشگاه آزاد در پاسخ به جنجال سازی درباره پیگیری مسائل مربوط به حجاب و عفاف ازسوی متولیان فرهنگی دانشگاه به جای نیروهای حراست،گفت: بخشنامه حراست مقابل حجاب و عفاف نیست، بلکه بهبود روش‌ها در برخورد با یک مقوله فرهنگی است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، حمید میرزاده با بیان اینکه حراست یک سازمان، ضابط قوه قضاییه نیست تا بخواهد کسی را دستگیر کند، اظهار کرد: بدیهی است حراست با مشاهده جرم مشهود،‌ قطعا برخورد قانونی با تخلف خواهد کرد و مسئولان واحدها نیز، متخلفان را به مراجع ذیربط ارجاع می‌دهند.

میرزاده با اشاره به هجمه‌هایی که طی چند روز گذشته به نهاد علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد وارد شده است، گفت: برخوردهای حراستی و فیزیکی و انتظامی 35 سال گذشته اگر موثر بود، مسئولان اکنون از وضع حجاب راضی بودند.

وی ادامه داد:حجاب ظاهر باطن اشخاص است؛ باید قلب‌های سلیم و باطن افراد پاک شود و این کار، کار حراست نیست؛ بلکه با آموزه‌های قرآنی و آشنایی با معارف قر آن و اهل بیت و سبک زندگی ائمه اطهار و بزرگواران دین و دانش، قلب‌ها سلیم و باطن‌ها پاک می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان، گفت: به جای برخوردهای حراستی و انتظامی راه‌های نرم‌افزاری و پر جاذبه‌ای برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و وقار در دستور کار مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است که متعاقباً اعلام خواهد شد. 
برچسب ها: حراستی ، میرزاده ، برخورد ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار