انتخاب یک غذای مناسب برای وعده افطار، با توجه به اینکه حدود 17 ساعت معده و مجاری گوارش خالی از موادغذایی بوده، بسیار اهمیت دارد.

دکتر فرهاد صبری، متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، گفت: اولین توصیه‌ای که می‌شود کاهش فعالیت روزانه افراد و قرار نگرفتن در معرض آفتاب است.
در هنگام افطار انتخاب بعضی موادغذایی اهمیت بیشتری دارد زیرا ساعات طولانی، معده در حال استراحت بوده و فعالیتی نداشته است.

وی در ادامه گفت: از دید طب سنتی که بنیانگذاران آن حکیم بوعلی سینا است، در هنگام افطار بهترین نوشیدنی، یک لیوان آب جوش یا چای کمرنگ است که به آرامی و جرعه جرعه میل شود و مصرف یک قاشق عسل و یا 1-2 عدد خرما برای جلوگیری از افت قند خون توصیه می‌شود.

خوردن افطار چند عدد مغز گردو به همراه پنیر به علت افزایش جذب فسفر و آهن، بسیار توصیه می‌شود. نوشیدن یک لیوان شیرگرم هم از نوشیدنی‌های مناسب هنگام افطار است.

این متخصص طب سنتی، مصرف آش و یا حلیم در ابتدای افطار را ممنوع دانست و گفت: بهتر است مصرف غذا با یک فاصله نیم ساعته بعد از افطار باشد. همچنین مصرف زولبیا و بامیه و مواد قندی دیگر به حد متعادل باشد تا در پایان ماه رمضان فرد با اضافه وزن مواجه نشود.


انتهای پیام/

برچسب ها: افطار ، تغذیه ، آفتاب ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار