کارشناس فوتبال در خصوص اظهارات یکی از روزنامه‌ها گفت:‌ توهینی که به مربیان ایرانی با عنوان موتور گازی به جای بنز صورت گرفت برای ما خیلی ناراحت کننده بود.

ناصر فریاد شیران پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: نشریه‌های دولتی زمانی که هزینه‌های خود را از طریق بیت‌المال تامین می‌کنند نباید مربیان ایرانی را زیر سوال ببرند و خارجی‌ها را بالا بکشد مگر با کوچک شمردن مربیان ایرانی چه نفعی عایدشان می‌گردد؟

فریادشیران ادامه داد: کانون مربیان ایران باید بیانیه‌ای تنظیم و همچنین 3 بازی اخیر تیم ملی 3 سال عملکرد کی‌روش را بررسی کنند. کی‌روش به هیچ کدام از تعمدات خودش نسبت به تیم ملی عمل نکرد و فقط به فکر پولش بود. در این 3 سال که کی‌روش در تیم ملی ایران بود پس از هر بازی که در کشورهای خارجی انجام می‌گرفت خودش به صورت خودجوش برای خودش مرخصی صادر می‌کرد و بعد از 2 ماه به ایران باز می‌گشت در حالی که با تیم ملی قرارداد داشت و موظف بود به وظایفش عمل کند اما بعد از اتمام بازیهای تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل در حالی که قراردادش با تیم ملی به اتمام رسیده است چطور شد که همراه تیم ایران بازگشت؟!
وی ادامه داد: بیانیه‌ای که از جانب حامیان کی‌روش چاپ شد و کی‌روش پرست‌ها مربیان ایرانی را زیرسوال می‌برند باید این موضوع را در نظر بگیرند که کاپو و سرمربی اسپانیا بنز بودند آن هم ازنوع فول‌آپشن ولی در همان دور اول به کشورشان بازگشتند.

وی تصریح کرد: در ضمن تیم ملی ما همیشه در آمار بهترینها آخرین رتبه را دارد .
 
ناصر فریاد شیران در ادامه اظهار داشت: ترابی زمانی که کی‌روش را معرفی کرد و با وی قرارداد 16 میلیاردی بست و نام سوپروایزری را برایش انتخاب کرد، در حالی است که به نظر من مارکوپولو لقبی است که برای این مربی مناسب‌تر است.

کی‌روش در تعهدات خودش ذکر کرده بود که فوتبال ایران را از پایه بررسی کند و سبک بازی ما را به اروپا نزدیک کند درحالیکه هیچ تحولی در فوتبال ما ایجاد نکرده است و هیچ بازده‌ای نداشت فقط مسافرتهای طولانی داشت و فقط با پولی که ازطریق ایران به دست آورده بود برای خودش یک جزیره تشکیل داد.

وی ادامه داد: کی‌روش با همه بی‌احترامی کرد و حتی کفاشیان می‌گفت جواب سلام من را هم نمی‌دهد با تاج، کرانچار، فتح‌اله‌زاده، قلعه‌نویی و مربی تیم پرسپولیس نیز درگیری داشت و همین طور ترابیان، قاضیان و امید نمازی را اخراج کرد. مجید صالح از تیم ملی رفت. علت همه این موارد فقط نخواستن کی‌روش است و اینکه دوست ندارد ایرانی‌ها در تیم فعالیت کنند و باید همه خارجی‌ باشند. کفاشیان 3 سال کنار کی‌روش بود و در این مدت می‌توانست مربیان جوان ایرانی را نزد کی‌روش ببرد تا با سبک کار وی آشنا شوند و تجربه کسب کنند، در حالی که وی از نظر فنی چیزی به فوتبال‌ها اضافه نکرد.

ناصر فریاد شیران اظهار داشت: ضعف فوتبال ما فقط دفاعی بازی کردن است و به همین دلیل هیچ تأثیری در روند تیم ملی ایجاد نشده است. به نظر من مربی تیم الجزایر خیلی بهتر از کی روش است و در بازی خوب که مقابل آلمان داشتند با سبک و تاکتیک‌های حرفه‌ای حاضر شدند که چنین رقابتی را در سراسر بازی‌ها ندیده بودیم ولی ما از کی‌روش جز دفاع چیزی ندیدیم. ایران در بازی مقابل آرژانتین سرشار از انگیزه بود و  دفاع خیلی خوبی داشت و فقط 20دقیقه بازی قابل قبول از خودشان به نمایش گذاشتند که این باخت تیم ملی ایران را به همراه داشت. در بازی مقابل بوسنی آندرانیک تیموریان دیگر نای راه رفتن نداشت و این موضوع بیانگر این است که کی روش در برنامه‌های بندنسازی برای بازیکنان نیز کمبود داشته است و باخت مقابل بوسنی را با گفتن جمله: بوسنی یک تیم حرفه‌ای است و فوتبال ما با اروپا فاصله دارد، توجیه کرد. طراحی حمله توسط کی روش برای تیم ما در نظر گرفته شده است و با سبک اتوبوسی و قطاری تیم ما را پیش برد و نتایج مثبتی حاصل نگردید.

وی ادامه داد: اگر تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 صعود می‌کرد، کی‌روش دیگر به هیچ کس در فدراسیون احترام نمی گذاشت و خودش را بالاتر از همه می دید.

ناصر فریاد شیران در خصوص حاج رضایی گفت: حاج رضایی در بازی مقابل ازبکستان عملکرد کی‌روش را زیر سوال برد ولی الان چه اتفاقی افتاده که این گونه 180درجه تغییر کرده است؟! روزنامه‌ها و نشریات طی 2 هفته اخیر و تا دقیقه آخر بعد از جام جهانی می‌نوشتند: تیم‌های آفریقایی، منچستر و تیم‌های معروف، کی‌روش را می‌خواهند. اگر این تیم‌ها کی‌روش را می خواهند خب به آن جا برود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ‌فدراسیون فوتبال کی‌روش را نمی‌خواهد و سرمربی که تابع دستورات و وزارت ورزش نیست نباید حضور داشته باشد. من معتقدم باید طبق فرمایشات معظم رهبری که فرمودند: نیروی خوب و کارشناسان دلسوز داریم، باید پیش رویم و از مربیان ایرانی استفاده کنیم. در این زمینه مسئولین باید احساسی نشوند، زود تصمیم نگیرند و کار گروهی در خصوص بررسی عملکرد کی‌روش تشکیل دهند. کی‌روش دیگر برای تیم ما مناسب نیست و تأثیری ندارد. همین طور آینده روشنی برای فوتبال ما به همراه ندارد. امیدواریم در آینده شاهد این باشیم که مربیان ایرانی تیم ملی را به سطوح بالاتر برسانند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فوتبال ، تیم ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۲ تير ۱۳۹۳
فریادشیران را دوست دارم بجز حقیقت چیزی عنوان نمی کند احسن جناب فریادشیران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۲ تير ۱۳۹۳
به نام خدا سلام اگه واقع بینا نه به موضوع نگاه کنیم و تمام جوانب را در نظر بگیریم وعملکرد مربی تیم ملی فوتبال کی روش را بررسی کنیم نقاط قوتی را می بینیم و البته ضعف هایی را نیز که از برخورد وپایان دادن به قضیه ی بازیکن سالاری در تیم ملی وهمچنین دخالتهای دیگر دست اندر کاران را در دوران او در امور تیم ملی حداقل به کمترین سطح ممکن رسانده بود از موارد قوت کارش برشمرد واحیانا موارد دیگر واما اگر از آخرین بازی تیم ملی شروع کنیم یک مربی اروپایی سطح بالا چطور در سه بازی باتیم هایی با سه سبک وتوانایی تیمش را با یک ارنج به زمین می فرستد !!! و از همه مهمتر همانطور که همه اذعان دارند و دیدم بازیکنی که حداقل در بازی باآرژانتین سنگین ترین بازی را انجام داده آیا در بازی با بوسنی کم نمی آورد .... پس چرا تیم 23 نفره به مسابقات رفته بود . از نظر تعویض ها هم همین طور در بازی با نیجریه فقط یک تعویض ودر بازی با آرژانتین سه تعویض که می توان تعویض سوم را بی مورد دانست چرا که بعد از تعویض سوم که کار را تمام شده می دانستیم بازیکنان به جهت تعویض لحظاتی مسی را گم کردندو مسی هم کار خودش را کرد وباز هم مهمتر از همه ما که در دو بازی قبلی به نتایجی که می خواستیم رسیده بودیم چرا در بازی با بوسنی اینگونه به میدان آمدیم شاید جواب این باشد که تیم ما تغییر تاکتیک داده و می خواستیم بوسنی را غافلگیر کنیم باز هم پاسخ اینه که تغییر تاکتیک با بازیکن انرزی گذاشته و ارنج از قبل مشخص شده فقط کار مربی بوسنی را راحت کره بود از نظر تجربه ی اروپایی هم ما چیزی از بوسنی کم نداشتیم دژاگه " قوچان نژاد " جهان بخش " نکونام" شجاعی "تیموریان و.... وبازهم حضور خود کی روش دیگر جای بهانه ای باقی نمی ماند ودر مجموع با توجه به در خواست ها وسنجیدن همه ی جوانب ابقای کی روش با این شرایط در بهترین حالت تیم ما را در همین حد نگه خواهد داشت ( در مقایسه با والیبال) و بعد هم دلایل متعدد برای ناکا می ها ودر ضمن به این نکته هم اشاره شود که همانند جام 98 بین بازیکنان ما هم اتفاقاتی افتاده که آن اتفاقات در جام ملتهای 2000 لبنان نمود پیدا کرد وبعد هم گریبانگیر فوتبال ماشد پس تنها مربی خارجی مشکلات مارا حل نخواهد کرد باید همه وهمه بخواهیم تا ................
United States of America
over lord
۱۳:۰۴ ۱۱ تير ۱۳۹۳
من ک جوای علیرضا رو دادم انتشار نشد عب نداره ولی خب بنظر من کلا ایران باید فوتبالش منحل بشه چون هیچ افتخاری بجز آبروی ایران و ایرانی بردن رو نداره هروقت میره جام جهانی کل مردم میگن گلدون میشه و برمیگرده خداییش کسی اینو نگفته بگه خداییش از کی تا حالا ایران به 1/8 رفته؟
اصن نه کی ایران برنده شده توی 1 بازی فقط 1 بازی کی؟
آرژانتین خوب بازی نکرد اینا اومدم نفر 4 تا هندونه گذاشتن زیر بغلشون اگه گیر فرانسه می افتادن چی؟فک کنم تنها دلیل کم گل خوردنشون طی مسافت بود نه بازیکنای ایران
ی لحظه یکی از بازیکنا ی توپ مسی رو زد کل اینترنت زده دریپل مسی :|
یکی نیس بگه مسی هم ادمه ولی کسیه ک قدر پول رو میدونه واس پول بازی نمیکنه واس کشورش بازی میکنه نه مث اینا پول بدی بازی میکنن پول ندی نمیکنن د میخوام بازی نکنن مگه تا حالا بازی کردن چ گلی بسرمون زدن؟بجز آبرو بری
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۱۲:۵۵ ۱۱ تير ۱۳۹۳
فكر كنم آقاي فريادشيران ... يادش رفته جز حشمت مهاجراني يه ايراني نتونسته تيم ملي رو جام جهاني ببره... دستاورد مربيان ايراني تو ليگ و فوتبال ايران چيه . بخدا من خودم طرفدار علي دايي و امير قلعه نويي ام ... اما چرا تيم هاي ما در منطقه هم نتيجه نمي گيره... اگه پرسپوليس نتيجه گرفت بخاطر ديسيپلين علي دايي بود و اگه امير قلعه نوي نتيجه گرفته بخاطر بازيكنان طراز اولي است كه د اختيار داره... همين فولاد كه خيلي قشنگ بازي مي كرد و قهرمان شد ببين چقدر نوسان داشت.... تو تمام كشورهاي درجه دو و سه ميانگين امتياز بالاي 2.5 بوده ولي قهرمان ايران با ميانگين 1.9 امتياز قهرمان شده... اگه واليبال داره نتيجه ميگيره نتيجه اوردن پارك و چندتاي ديگه بود تا بالاخره ولاسكو بياد و تيم را به اوج برسونه... اگه كيروش هيچ كاري براي فوتبال ايران نكرده باشه همون 20 دقيقه بازي مقابل ارژانتين پولشو حلال كرد. يه بار تيم ايران رو بدون حاشيه به تورنمت برد و واقعا بچه ها يه تيم بودند... تيم ايران كه از تيم درجه چندم افريقايي چند گل مي خورد در مقابل بهترين تيم افريقايي نتيجه گرفت و بهترين تيم فوتبال جهان و اذيت كرد... مغرض نباشيدد. هر چند جمله موتور گازي و بنز رو قبول ندارم اما واقعا تفاوت مربيان ايراني با كيروش زمين تا اسمونه...
Iran (Islamic Republic of)
حسين رنجبر
۱۰:۲۵ ۱۱ تير ۱۳۹۳
شما كه صحبت از مربي الجزاير مي كنيد ، بدانيد ايشان هم خارجيست و شما و برادرتان و آقاي ... هميشه از مربي خارجي ناراضي هستيد ، اين را هم بدانيد رسانه ها و مردم فوتبالدوست ايران اجازه نمي دهند ، امثال دوست شما سركار بيايند و افتخارات!!! گذشته ازجمله باخت به قطر ، اوت شدن تيم المپيك 2004 ، عدم دست يابي به جام ملتهاي آسيا ووو را تكرار كنند .
Iran (Islamic Republic of)
حسن مراد
۰۹:۳۶ ۱۱ تير ۱۳۹۳
بگذارید برود بخدا نصف این اختیار به هرکدام از مربیان داخلی بدهید خیلی بهتر نتیجه می گیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۱ تير ۱۳۹۳
آقای فریادشیران گناه شماواشخاصی راکه نام بردیداین است که معلومات ودانش روزفوتبال رانداریدشماودوستان همفکرشماهمانندبسازوبفروشهایی هستیدکه یابرای جیب خودتان خانه های بی کیفیت می سازیدکه برسرمردم میریزدویا اصلاعلم این کارراندارید.پس اجازه دهیداین ساختمانهاتوسط مهندسان بامعلومات وباتجربه ساخته شود.درضمن این شماهاهستیدکه به خاطرارزانتمام شدن ساختمان ازگچ وسیمان وتیرآهن آن می دزدید ودرنتیجه هم برسرمردم آوارمیریزدوهم دوباره هزینه هزینه روی دست مردم.
United States of America
over lord
۲۱:۵۷ ۱۰ تير ۱۳۹۳
واقعا خیلی بدبختن
مث اینکه ایران 3 بازی رو برد چیکار کرد الا 2 باخت و مساوی به این میگن نتیجه؟
الان پول دارن به کیروش بدن ولی پول یارانه نداره به مردم میگن توروخدا یارانه نگیرین
ماهی 900 میلیون به ی بیگانه بدن و قراردادمیلیاردی با هرچی بازیکن عوضی میبیندن عب نداره دولت پول داره میرسه به یارانه و مردم فقیر دولت بدبخت میشه
واقعا واس همه دولت مدارا متاسفم هیچوقت کسی حلالشون نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۲۲ ۱۰ تير ۱۳۹۳
ای آقای فریادشیران!!!همکارمحترم آقای ناراضی!!!مگرچه می شودکیروش مربی تیم ملی بمونه؟؟؟اگرهمه این هشت میلیارد(پاذاش فیفا)روبه کیروش بدیدکه نمی دید"کمه!!!می دونیدچرا؟؟؟چون فقط وفقط باشگردخاص کیروش بودکه ایران به جام جهانی رفت...لا اقل مبلغ قرارداداونوبااین پول بدیدتاچهارسال دیگه یه هشت میلیارددیگه درآمدزایی بکنید!!!مربی که یک تنه خرج خودش وتیمشودرمیاره مربی نیست"فرشته نجاته!!!پس تاپشیمون نشده بریدکیروش روراضی کنید"چون همچین مربی صدسال دیگه گیرتون نمیاد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۰ تير ۱۳۹۳
باتمام احترامی که به دانش مربیان خارجی قایلیم امابایداذعان کردهمچون تیم قهرمان والیبال باید زمانی رابرای پوست اندازی کنار گزاشت انجاکه وقتی ولاسکوی دوست داشتنی کنار رفت والیبال یاد گرفت که اکنون میتواندروی پای خود بایستد وافق دورتری رااین باربا مربی دیگری نظاره کند.کی روش باندازه خودش برای فوتبال قدم برداشت شاید هدایت سکان فوتبال دردست مهتر دیگری باید باشد.شایدحقایق ورزش خیلی بهم نزدیک ودرحال تکرارند.
09133722939
آخرین اخبار