یک کارشناس سیاست خارجی گفت: روس‌ها به دنبال اینند که جایگاه خود را در منطقه خاورمیانه ارتقا دهند و با توجه به جنگ عراق و افغانستان که آمریکا را به عنوان دست برتر در خاورمیانه قرار داد آن‌ها به دنبال تغییر قدرت در منطقه هستند.

"سلیم غفوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تلاش روسیه برای به دست آوردن قدرت تاثیر گذار در منطقه مقابل آمریکا، اظهار داشت: در چند سال اخیر روس‌ها همواره در تلاش بودند موضعی را اتخاذ کنند که ثبات آن‌ها را در مقابل آمریکایی‌ها و محافظه کاران عرب حفظ کند.

وی ادامه داد:  روسیه از حامیان سوریه در منطقه بود و  نقش اساسی را در این زمینه نرفتن پرونده این کشور به شورای امنیت  بازی کرد.
 
این کارشناس سیاست خارجی تریح کرد: دولت عراق سال‌‌ها است که از آمریکا در خواست هواپیماهای جنگی کرده و ایالات متحده قولی پوشالی در این زمینه داده بود درحالی که هیچ اقدامی را تا کنون صورت نداد بنابراین در بحران اخیر روس‌ها فرصت را غنیمت شمارده و اعلام کردند که ما آمادگی لازم را برای تحویل این هواپیماها داریم همچنین از سالیان گذشته تسلیحات نظامی عراق یک تجهیزات روسی بوده است.

غفوری افزود: از طرف دیگر روس‌ها به دنبال اینند که جایگاه خود را در منطقه خاورمیانه ارتقا دهند و با توجه به جنگ عراق و افغانستان که آمریکا را به عنوان دست برتر در خاورمیانه قرار داد آن‌ها به دنبال تغییر قدرت در منطقه هستند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات‌های گروه تروریستی در برخی شهرهای روسیه، این کشور را به نوعی در مجاورت تروریست‌ها قرار داده بنابراین روسیه احساس می‌کند که اگر جلوی پیشروی این تروریست‌ها را در منطقه را نگیرد ممکن است آنها  مجددا عملیات‌هایی را علیه روسیه ترتیب دهد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، تروریست ، تکفیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار