دولت آمریکا برای حفاظت از سفارت آمریکا در بغداد، 200 نیروی اضافی دیگر در بغداد پیاده می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان، وزارت دفاع آمریکا پنتاگون اعلام کرد این کشور با اعزام300 نیروی دیگر به عراق، بر حضور نظامی خود در این کشور می افزاید.

 "جان کربی"، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیروهای تازه که 200 نفر از آنان روز یکشنبه و دوشنبه وارد شدند، وظیفه تامین امنیت سفارت آمریکا در عراق، فرودگاه بغداد و دیگر تاسیسات این کشور را به عهده خواهند داشت.

به گفته کربی استقرار این نیروها همراه با اعزام بالگردها و پرنده های بدون خلبان خواهد بود که امنیت هوایی و مسیر پروازی را امن تر می کند.

این300 نفر، افزون بر 300 مشاوری هستند که به نیروهای امنیتی عراقی کمک رسانی می کنند. با این حساب، شمار کلی نیروهای آمریکایی در عراق به حدود 800 نفر خواهد رسید. 

در همین حال سخنگوی "نوری المالکی" نخست وزیر عراق اعلام کرد سه گلوله خمپاره به قسمت خروجی حرم مقدس شیعیان در سامرا برخورد کرد که بر اثر آن یک نفر کشته و چهارده نفر دیگر زخمی شدند.

 العراقیه، تلویزیون دولتی عراق نیز گزارش داده است که نیروی هوایی این کشور مرکزی را که این خمپاره ها از آن شلیک شده بودند نابود کرده است.

مسجد العسکریه، حرم امامان شیعه در سال دو هزار و شش در حمله شبه نظامیان به شدت آسیب دید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار